Αντιπαράθεση μέ ιερέα τής Μελβούρνης γιά τά γραφόμενα του στήν στήλη του σε Εφημερίδα.

Filed under ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ, ΘΡΗΣΚΕΙΑ

Στήν δεύτερη κιόλας έκδοση τής Εφημερίδας ΕΘΝΟΣ, φιλοξενήθηκε άρθρο τού εν λόγω ιερέα γιά τήν Μαγεία. Μού προξένησε εντύπωση ή τοποθέτηση τού ιερέα κ. Αντώνιου Κρινά καί απάντησα μέσω τής εφημερίδας… όπου καί ο διάλογος πού ακολουθεί:

 

Παρακάτω είναι ο δημόσιος διάλογος μέ τόν ιερέα κ. Κρινά τής εκκλησίας Άγιος Παντελεήμονας τής περιοχής Dandenong στην Μελβούρνη, όπου καί διεξήχθη τόν Δεκέμβριο 1996 μέ Ιανουάριο 1997, καί βρήκα στό αρχείο μου θεωρώντας καλό νά τόν αντιγράψω στόν υπολογιστή μου μεταφέροντας τον στήν Ιστοσελίδα μας "sporeas.gr".

Έχει ενδιαφέρον τελικά ο τρόπος σκέψης τών θρησκευόμενων και ιδιαίτερα τών ιερωμένων πού πιστεύουν ότι έχουν στά χέρια τους τήν δύναμη πού… ποτέ δέν τούς έδωσε ο Θεός.

 

 Επιστολές σέ Παροικιακή εφημερίδα.

Η επιστολή μου:
 

Αξιότιμε κύριε διευθυντά,

Καταρχήν, σας εύχομαι, όσον αφορά τη νέα παροικιακή έκδοση "ΘΝΟΣ", καλή και σωστή σταδιοδρομία, διότι το καλό πάντα αρέσει, κι από την δική μας σκοπιά, του αναγνώστη δηλαδή, περιμένουμε πάντα αυτό το καλό. Εύχομαι νά μάς τό προσφέρετε εσείς.

Στήν δεύτερη κιόλας έκδοση σας ("ἙΘΝΟΣ" 10/12/96), και στη σελίδα 39, ο συνεργάτης σας, ο π. Αντώνιος Κρινάς, σε άρθρο του με τίτλο "Θρησκευτικά Ζητήματα" (Τί είναι μαγεία;) γράφει ένα τόσο θαυμάσιο άρθρο για την μαγεία, όσο και (δυστυχώς) … παραπλανητικό.

Τό θαυμαστό είναι ότι ομολογεί τόν Ιησού Χριστό ώς νικητή κατά τού διαβόλου, ενώ το παραπλανητικό είναι "αυτά πού ο σατανάς δήλωσε(;) ότι φοβάται"! καί μεταξύ άλλων είναι καί "ΤΟ ΕΠΙΤΕΧΗΛΙΟΝ ΤΟΥ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΙΚΟΥ ΚΛΗΡΙΚΟΥ, ΔΙΟΤΙ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟΣ ΣΑΝ ΔΙΑΔΟΧΟΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΔΥΝΑΜΕΩΣ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ" (εγώ υπογραμμίζω).

Θα ήθελα, άν έχει τήν καλωσύνη ο κ. Κρινάς, νά μού πεί -γιά νά μάθουν και άλλοι- από πού βγάζει αυτά τά συμπεράσματα, και ποιές πηγές επικαλείται; Τά δικά μου ερωτήματα θά περιμένουν απάντηση (εύχομαι όχι γιά πολύ) καί θά χαρώ εάν απαντηθούν σέ μορφή διαλόγου από τήν στήλη του. Άν όμως είναι περιορισμένος ο χώρος του, τότε είμαι πρόθυμος να τον φιλοξενήσω (όσο θέλει) στον εξίσου λίγο χρόνο, που έχω την τιμή να παρουσιάζω την ραδιοφωνική εκπομπή "Φωνή Βοώντος Εν Τη Ερήμω"…

Άν καί σέ παλιότερες εκπομπές μας αποδείξαμε ότι το ιερατείο σήμερα (στήν ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ) είναι παρείσακτο, δηλαδή ξένο προς τον χριστιανισμό, καθώς οι στολές των ιερέων (τά άμφια δηλαδή) είναι βασιλικά ενδύματα του Βυζαντίου, θέλω νά μού αποδείξει ό κύριος Κρινάς ότι έχω λάθος στις εκτιμήσεις μου.

 

Αρχίζω από τό εξής:

Είναι πράγματι κ. Κρινά οι ιερείς "διάδοχοι" τών Αποστόλων; Άν ναί, πώς τό αποδεικνύετε; Ποιές είναι οι πηγές σας; Εγώ θα σας γράψω μία μόνο πηγή, από τίς τόσες που έχω, για να σας πω ότι έχετε λάθος:

"Κανείς από τους ιερατικούς κλάδους δεν μπορεί να τοποθετηθεί σε άμεση και ρητή διάταξη του Χριστού… ότι ακριβώς αντιστοιχούν στο αξίωμα των Αποστόλων" (Ιωάννης Ευταξίας. Καθηγητής Πανεπιστημίου του κανονικού δικαίου της Ορθοδόξου Ανατολικής Εκκλησίας, τα μέλη της ιερατικής εξουσίας. Αθήνα 1872).

Ποιός άραγε έχει δίκιο; Και να σας διευκολύνω κ. Κρινά, σας λέω ότι η θεωρία της "Αποστολικής διαδοχής" ξεκίνησε στα μέσα του δευτέρου αιώνα μετά Χριστόν, από τον Πατέρα Ειρηναίο, της Λυών (Λουγδούνου) που έζησε το 140-202 μ.Χ.  Αυτός γνώριζε τον επίσκοπο Σμύρνης Πολύκαρπο, και ήταν προσωπική του γνώμη αυτή η θεωρία, με σκοπό νά απομονώσει τίς εκκλησίες των γνωστικών. Εσείς τι λέτε;

Γιά τό ΕΠΙΤΡΑΧΗΛΙΟ (που τόσο φοβάται ο Σατανάς;;;!!!) τί γνωρίζετε; Ποια πηγή επικαλείστε για την εγκυρότητα του;  Εγώ σάς ξαναδίνω μιά πηγή ακόμα (από τις τόσες)  που λέει τα εξής:

"Ουδέν σημείον αξιώματος, ούτε ιδιαίτερον κληρικόν ένδυμα εφέρετο υπό τού Κλήρου μέχρι τού 4ου μ. Χ. αιώνος" ("Χριστιανική Αρχαιολογία", Δ. ΛΑΤΑ, σελίς 92).

Αυτές οι ειδωλολατρικές στολές είναι δανεισμένες από τους ειδωλολάτρες και τους ιερείς των Ιουδαίων, ναι ή όχι;  Ο Ιησούς Χριστός "ο ών επί πάντων Θεός" (Ρωμαίους: θ' 5) , είχε άραγε σχέση με όλα αυτά;

Περιμένουν οι αναγνώστες την απάντηση.

Γιώργος Οικονομίδης.

************
 
Ο ιερέας κ. Κρινάς απάντησε μέσω τής στήλης του μέ τά εξής:
 

"ΔΙΑΔΟΧΟΙ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ" (απάντηση).

Κάποιος άγνωστος σέ μένα, Γ.Ο. έγραψε στό ΕΘΝΟΣ επιστολή μέ πλήθος ερωτήσεων πού αφορούν τόν Ιερό Κλήρο και αναφέρονται στό άρθρο μου γιά τήν Μαγεία τής εκδόσεως τού Έθνους τής 17ης Δεκ. 1996.

Κανονικά δέν θά έπρεπε να ασχοληθώ καθόλου μέ τόν Γ.Ο., διότι θεωρώ τόν εαυτό μου πολύ μικρόν και ανάξιον να τά βάλω μέ ανθρώπους τής αξίας τού κ. Γ.Ο. ο οποίος υποστηρίζει ότι κατόρθωσε μέσα από τόν ραδιοφωνικό σταθμό του μαζί μέ τούς ομοίους του να "αποδείξουν" ότι τό Ιερατείον είναι παρείσακτο. Απαντώ όμως στίς άλλες ερωτήσεις πού μού έγιναν διά μέσω τής εγκρίτου εφημερίδας αυτής πού πραγματικά ξεχωρίζει από τίς άλλες λόγω ανωτερότητός της σέ ειλικρίνεια και αντικειμενικότητα.

Οι ερωτήσεις πού μού έγιναν από τόν κ. Γ.Ο. αφορούν τά περί Μαγείας και είναι πάρα πολλές. Ξεχωρίζω τις δύο κυριώτερες.

1. Πού αναφαίρεται ότι οι Κληρικοί είναι διάδοχοι τών Αποστόλων; Καί,

2. Τί τό Επιτραχήλιον και τά άλλα άμφια των Κληρικών (δέν τά παραδέχεται;).

Και οι δυό ερωτήσεις αλλά καί κάθε άλλη ερώτηση έχει τήν απάντηση της μέσα από τήν Αγία Γραφή καί τήν ισότιμόν της και ισόκυρόν της Ιεράν μας Παράδοση. Όποιος ονομάζει τόν εαυτόν του Χριστιανό Ορθόδοξο καί δέν παραδέχεται τήν ισοτιμίαν αγίας Γραφής καί Ιεράς Παραδόσεως, (Οικουμενικές Σύνοδοι, Κανόνες, διαταγές Αποστόλων, Άγιοι Πατέρες κ.α.) κοροϊδεύει τόν εαυτόν του, καθώς επίσης και όποιος δέν πιστεύει στόν Χριστό όπως τόν μαρτυρεί ή Αγία Γραφή καί η Ιερά Παράδοση.

Γι' αυτό σεβόμενος τόν πολύτιμον τούτον χώρον συνιστώ στόν κ. Γ.Ο. νά διαβάσει Αγίαν Γραφή και Ιερά Παράδοση και είμαι σίγουρος ότι άν έχει καλήν θέληση θά μάθει. Τόν διευκολύνω μάλιστα μέ τά εξής εδάφια:

1. Προφητεία γιά τόν Χριστιανικόν Ιερόν Κλήρον, Ησαΐας ΞΣΤ'21.

2. Περί πρεσβυτέρων (Ιερέων) καί Μυστηρίου Ιερού Ευχελαίου, Ιακώβου Ε' 14.

3. Χειροτονία των πρώτων 7 Διακόνων, Πράξεις ΣΤ' 6.

4. Χειροτονία Πρεσβυτέρων (Ιερέων), Πράξεις ΙΔ' 23.

5. Χειροτονία Επισκόπου (Αρχιερέως), Β' προς Τιμόθεον Α' 6.

6. Εντολή Αποστόλου Παύλου σε Τιμόθεον καί Τίτον, που ο ίδιος χειροτόνησε πρώτους Επισκόπους σε Έφεσον και Κρήτη, να χειροτονούν οι ίδιοι κληρικούς σάν διαδόχους των σε Κρήτη και Έφεσο. Προς Τίτον Α'5 και προς Τιμόθεον Α' Επιστολή Ε'22.

7. Νουθεσίες Αποστόλου Παύλου προς Επισκόπους (Αρχιερείς), Πράξεις Κ'28.

8. Προφητεία Αποστόλου Παύλου περί ψευτοκληρικών Πράξεις Κ' 29-30.

9. Περισσότερες πληροφορίες από τόν Απόστολο Παύλο στην πρός Εβραίους Επιστολή του (Β'17), (Γ'1), (Δ'14-15), (Ε'5-10), (ΣΤ'20), (Ζ'26), (Η'1), (Θ'11).

10. Εκτός από τούς 12 Αποστόλους, βάσει της Αγίας Γραφής, έχουμε και τους 70 Αποστόλους. Και αυτοί οι 70, βγήκαν από τήν Ιερουσαλήμ, άλλοι μόνοι τους και άλλοι ακολουθώντας τόν Απόστολο Παύλο ή κάποιον από τούς 12. Μερικούς από τούς 70 χειροτόνησαν Επισκόπους οι 12, σε Εκκλησίες που ίδρυσαν οι 12 Απόστολοι και τούς έδωσαν την εντολή να χειροτονούν καί οι 70 διαδόχους των και οι διάδοχοι τους τό ίδιο, και έτσι νά έχουμε αδιάκοπη διαδοχή του Ιερού Κλήρου της Εκκλησίας μας που ξεκίνησε από τούς 12 Αποστόλους.

Ένα παράδειγμα. Ο σημερινός Οικουμενικός Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως, Παναγιώτατος κ.κ. ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ έχει αδιάκοπον διαδοχή από τόν ίδιο τόν Απόστολο Ανδρέα που πρώτος δίδαξε στό Βυζάντιο και χειροτόνησε εκεί τόν πρώτο Επίσκοπο διάδοχόν του στην Εκκλησία πού ίδρυσε. Τό ίδιο στήν Αθήνα μέ τόν Παύλο, στην Κύπρο μέ τόν Βαρνάβα, στην Ιερουσαλήμ μέ τόν Ιάκωβο κ.ο.κ.

Στην ερώτηση περί τών ΙΕΡΩΝ ΑΜΦΙΩΝ των Κληρικών, προτείνω στόν κ. Γ.Ο. και σέ όποιον άλλον επιθυμεί να διαβάσει τά Ελληνικά σχολικά βιβλία τής ΣΤ' τάξεως τών Δημοτικών Σχολείων, "ΚΑΤΗΧΗΣΙΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ" και επίσης το βιβλίο "Χριστιανισμός και Ιστορία της Α' Λυκείου 1982 στά πρώτα κεφάλαια και φυσικά την εκκλησιαστική ιστορία.

Τό τελευταίο που θα ήθελα να αναφαίρω είναι μια προσφώνηση που είναι βαθειά ριζωμένη στην καρδιά τού Ορθόδοξου λαού μας και κτυπά πολύ άσχημα σε μερικούς σύγχρονους νεωτεριστές και εχθρούς της πνευματικής πατρότητος, γι' αυτό έχουν αρχίσει νά τήν πολεμούν. Είναι ή λέξη "πάτερ". Δηλώνει την πνευματική πατρότητα που έχει ο Επίσκοπος στα πνευματικά του τέκνα της Επαρχίας του και επίσης την πνευματική πατρότητα πού έχει ο Ιερέας στούς πιστούς της Ενορίας του.

π. Αντώνιος Κρινάς

Πρεσβύτερος.

 
 

Στήν παραπάνω απάντηση τού ιερέα κ. Κρινά, έγραψα τήν απάντηση μου:

 

"Γυρίζω τό άλλο μάγουλο".

Σἐ επιστολή μου (ἙΘΝΟΣ" 17.12.96) όσον αφορά το άρθρο τού κ. Κρινά, περί μαγείας, επεδίωξα έναν όσο τό δυνατόν πολιτισμένο διάλογο με τόν κ. Κρινά για την υποστηριζόμενη "ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΔΙΑΔΟΧΗ" τών ιερέων, καθώς και γιά τό "ΠΕΤΡΑΧΗΛΙΟΝ" του ιερέα, που ο κ. Κρινάς κόπτεται ότι ο σατανάς φοβάται.

Στό "LEAD" τής επιστολής του, γράφει:

"Κάποιος άγνωστος σε μένα, Γ.Ο. έγραψε στο ΕΘΝΟΣ επιστολή πλήθους(!) ερωτήσεων που αφορούν τόν Ιερό Κλήρο και αναφέρονται στό άρθρο για την Μαγεία της εκδόσεως τού ΕΘΝΟΥΣ της 17.12.96".

Και ο αγαπητός κ. Κρινάς συνεχίζει γράφοντας:

"Κανονικά δέν θά έπρεπε να ασχοληθώ καθόλου μέ τον Γ.Ο. διότι θεωρώ τόν εαυτό μου πολύ μικρόν και ανάξιον να τά βάλω μέ ανθρώπους τής αξίας τού κ. Γ.Ο. (Σημ.: Ειρωνία).

Και συνεχίζει λέγοντας, ότι, οι ερωτήσεις που του έκανα είναι πάρα πολλές και ξεχωρίζει -δήθεν- να απαντήσει στις δύο (2) κυριότερες (τόσες ήταν όλες κι' όλες). Αντί όμως γιά απάντηση, ο κ. Κρινάς μπερδεύεται και μπερδεύει τόν αναγνώστη με ένα πλήθος παραπομπών, που ο ίδιος γνωρίζει ότι ο αναγνώστης δέν θά ανατρέξει εκεί γιά μελέτη αυτών. Το τραγικό τής υπόθεσης είναι, ότι, για να υποστηρίξει την ειδική ιεροσύνη (τών παπάδων), εξομοιώνει -ίσως σκόπιμα- την ιερά παράδοση μέ τήν Αγία Γραφή, αφού τά κατατάσσει και τά δύο σέ ισοτιμία (φευ)!

Θα ευχόμουν να άρχιζε επιτέλους ο διάλογος πάνω σ' αυτά τά θέματα, και κυρίως στην "θεοπνευστία" τήν ιεράς παράδοσης, όμως από τό πρώτο κιόλας βήμα του κ. Κρινά, βλέπω ότι αυτό είναι (εσκεμμένα) αδύνατον εκ μέρους του. Εγώ πάντως είμαι πρόθυμος.

Τήν ιερά παράδοση καλό θά ήταν ο συνεργάτης σας να την ξεχωρίσει όπως πρέπει. Δηλαδή, στην Αποστολική καί στήν Εκκλησιαστική παράδοση. Ποιά όμως ο κ. Κρινάς θεωρεί ισότιμη μέ τήν Βίβλο; Ασφαλώς τήν δεύτερη, (διότι αναφέρει Οικουμενικές Συνόδους, Κανόνες, διαταγές Αποστόλων, Άγιους Πατέρες, κ.ά.), κρίμα.

Στήν Εκκλησιαστική παράδοση, ιστορικά βλέπουμε τις διακυμάνσεις πού έγιναν σ' αυτήν και τίς αντιθέσεις μεταξύ τών "Αγίων Πατέρων", καθώς και τήν πολεμική με την οποία ο ένας αντιμετώπιζε τόν άλλον για την πρωτοκαθεδρία. Δέν μπορούμε συνεπώς να κατατάξουμε την παράδοση αυτή μέ τόν Λόγο τού Θεού ώς ισότιμη και ισόκυρη, διότι πολλές φορές ήλθε αντιμέτωπη μέ τίς Αλήθειες τού Ευαγγελίου.

Η εκκλησιαστική ιστορία που μού προτείνει νά διαβάσω ο κ. Κρινάς, μαρτυρεί υπέρ τών όσων υποστηρίζω και κατά συνέπεια είναι καταπέλτης εναντίον τού κυρίου Κρινά, πού όπως φαίνεται, ό ίδιος έχει άγνοια της ιστορίας αυτής. Καί αφού -λένε- η ιερά παράδοση σώζεται και διαδίδεται από στόμα σέ στόμα, συνιστώ στόν κύριο Κρινά νά διαβάσει τήν πραγματεία τού Επισκόπου Χανίων, Αγαθαγγέλου Νικολάκη "Αι εκτός τού Χριστιανισμού Παραδόσεις", και αμέσως θά αντιληφθεί τήν αλλοίωση της.

Όσον αφορά τήν "Αποστολική Διαδοχή", έδωσα στήν πρώτη μου επιστολή αυτά πού έγραψε ο καθηγητής Πανεπιστημίου τού "Κανονικού Δικαίου τής Ορθοδόξου Ανατολικής Εκκλησίας" Ιωάννης Ευταξίας, ότι κανείς από τούς ιερατικούς κλάδους δέν μπορεί νά τοποθετηθεί στό αξίωμα τών Αποστόλων. Ο κύριος Κρινάς όμως, σκόπιμα απέφυγε νά σχολιάσει (πώς θά μπορούσε άλλωστε) τήν δήλωση αυτή τού Ευταξία, καί επειδή γνωρίζει, ότι, "η καλύτερη άμυνα είναι η επίθεση", αυτή τήν πρακτική ακολούθησε.

Τό ίδιο έκανε και γιά τό επιτραχήλιο καί "ιερών" αμφίων τών ιερέων, όπου αντί νά αντικρούσει τίς αποκαλύψεις ότι πρόκειται περί βασιλικών ενδυμάτων (αυτό σημαίνει ΑΜΦΙΑ, βασιλικά ενδύματα) καί ότι δέν υπήρχαν στην χρυσή εποχή τού Χριστιανισμού, παρά μόνον εισήχθησαν τόν 4ον αιώνα μ.Χ., ο κύριος Κρινάς μέ παραπέμπει στά βιβλία τής ΣΤ' τάξεως τού Δημοτικού, δηλαδή στίς παιδικές ιστοριούλες. Άς είναι, ό,τι γνωρίζει ο καθένας αυτό καί διδάσκει. Υπάρχει σωρεία άλλων ιστορικών πληροφοριών πού μπορούν νά μάς διαφωτίσουν, καί πάνω απ' όλα η Αγία Γραφή, πού όσο και νά ψάξει ο κύριος Κρινάς, η Καινή Διαθήκη θά τόν "πονοκεφαλιάσει" διότι δέν θά βρεί πουθενά νά υποστηρίζεται η ενδυμασία αυτή.

Όσο για τόν Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο, που ο κ. Κρινάς τον κατατάσσει ως διάδοχο(!!!) του Αποστόλου Ανδρέα (μαθητής του Χριστού) και συνεπώς και κάθε Πατριάρχη, μου είναι αδιανόητο να φαντασθώ έστω, τον Απόστολο Ανδρέα ως Μασόνο και Μέγα Διδάσκαλο 33ου βαθμού της μασονίας (Βλέπε Πατριάρχης Αθηναγόρας ο Α'), και τι άλλο να πω, θα "φλυαρήσω" αρκετά, διότι αυτό κάνει η αδιάψευστη ιστορία και ο χώρος σας είναι λίγος.

Ο επίλογος του εν λόγω συνεργάτη σας είναι λέξη "Πάτερ".  Άλλα ρώτησα εγώ, αλλά προβάλλει ο αγαπητός κύριος Κρινάς. Αρέσκεται ως φαίνεται στην προσφώνηση αυτή, διότι τό "Πάτερ" δείχνει εξουσία και δεσποτισμό στα "απολωλότα πρόβατα" από τους παππάδες, άσχετα αν ο Κύριος Ιησούς Χριστός προέτρεψε λέγοντας:

«και πατέρα μή καλέσετε υμών επί της γης. Είς γάρ έστιν ο πατήρ υμών, ο ουράνιος» (Ματθαίος: κγ' 9).

Παρ' όλα αυτά, ο "πατήρ" Κρινάς επιμένει να σφετερίζεται την Θεία ιδιότητα του Θεού ως τού Πατρός.

Αφού ο κύριος Κρινάς έδειξε σημεία ψεύδους, ειρωνείας κι εμπάθειας καθώς και περιφρόνησης στο πρόσωπό μου, δεν νομίζω ότι θα έχει το θάρρος για έναν εποικοδομητικό διάλογο χάριν των αναγνωστών του "ΕΘΝΟΥΣ". Παρ' όλα αυτά όμως, εγώ του γυρίζω και το άλλο μάγουλο μου και τον αγαπώ.

Όσο για τη μελέτη της Αγίας Γραφής, καλό είναι να ακολουθήσει ο ίδιος την συμβουλή που μου έδωσε, διότι αν μελετήσει (όχι να διαβάσει, να μελετήσει, -υπάρχει διαφορά-, να μελετήσει), τότε θα καταλάβει ποια είναι η διαφορά μεταξύ Αγίας γραφής και βυζαντινής επιβολής επάνω στην ορθόδοξη Εκκλησία.

 
Με τιμή εν Χριστώ
Γιώργος Οικονομίδης.
 
 
Η απάντηση τού παπά Κρινά από τήν στήλη του μέ τόν τίτλο:

"Ορθοδοξία= Αγία Γραφή καί Ιερά Παράδοση".

…Πείθεσθε τοις ηγουμένοις ημών και υπείκετε. Αυτοί γαρ αγρυπνούν υπέρ των ψυχών υμών ως λόγον αποδώσοντες. (πρός Εβραίους: ΙΓ'17).

Ο Παύλος εδώ δίνει εντολή στούς Χριστιανούς να πειθαρχούν σε αυτούς που έχουν την ευθύνη για τις ψυχές τους. Δηλαδή, στούς κληρικούς που όπως οι άλλοι Απόστολοι, έτσι καί ο Παύλος είχε τοποθετήσει διαδόχους του.

Στήν έκδοση τής 24ης Δεκεμβρίου απάντησα στόν κ. Γ.Ο. με χωρία τής Αγίας Γραφής ότι ο Ιερός Κλήρος ΕΙΝΑΙ διάδοχος των Αποστόλων. Έχει δίκιο βέβαια ό κ. Ιωάννης Ευταξίας που θεωρεί τό αποστολικό αξίωμα ανεπανάληπτο, αυτή βέβαια είναι η πίστη τής Ορθοδοξίας μας. Διαδόχους όμως τό αποστολικό αξίωμα έχει, διότι τό έργον τών Αποστόλων δέν τελείωσε, συνεχίζεται. Καί θά συνεχίζεται μέχρι την Δευτέρα Παρουσίαν.

Το πρόβλημα όμως με τον κ. Γ.Ο. είναι ότι θεωρεί τον Ιερόν Κλήρον παρείσακτον και ως εκ τούτου, αρνείται το Μυστήριον της Ιεροσύνης και γι' αυτό λασπολογεί Πατριάρχας και αποκαλεί τον ιερέα "κύριον" και όχι "πάτερ".

Επίσης ο κ. Γ.Ο. έχει τις αμφιβολίες του περί Ιεράς παραδόσεως την οποίαν διαχωρίζει. Θα πρέπει όμως καί αυτός και ο καθένας μας να γνωρίζουμε ότι η Καινή διαθήκη είναι ένα κομμάτι της Ιεράς παραδόσεως που οι Απόστολοι ΠΑΡΕΔΩΣΑΝ στούς διαδόχους των κληρικούς και σε όλους τους Χριστιανούς.

Και για να γίνω πιο κατανοητός, οι Απόστολοι δίδασκαν προφορικά. Έγραφαν όμως και βιβλία. Γράφτηκαν βιβλία πολλά. Μαζί όμως με τους Αποστόλους έγραψαν βιβλία και άλλοι που τα γραφόμενά τους ήσαν αιρετικά καί αντίχριστα. Μάλιστα, μερικοί κακόδοξοι έβαζαν στα βιβλία όχι το δικό τους όνομα αλλά ενός Αποστόλου για να προωθήσουν τις κακοδοξίες τους. Πως λοιπόν και πότε έγινε ο Κανών της Καινής Διαθήκης; Ποιοί πρωτοστάτησαν να ξεχωριστούν τα σωστά 27 βιβλία της Καινής Διαθήκης όπως τα έχουμε σήμερα; Φυσικά οι ΚΛΗΡΙΚΟΙ, οι ΔΙΑΔΟΧΟΙ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ, με ιεροσύνη και Θεοπνευστία.

Ο Κανών της Καινής Διαθήκης διεμορφώθη από τον Μ. Αθανάσιον και την επαρχιακήν του Σύνοδο, και αργότερα από τήν Α' Οικουμενική Σύνοδο.

Άρα κ. Γ.Ο. άν συνεχίζεις να έχεις τις αμφιβολίες σου για τη Ιεράν  Παράδοση τότε πως δέχεσαι την Καινή Διαθήκη, άν την πιστεύεις σωστά, αφού αυτή επισφραγίστηκε από την Ιεράν Παράδοση, μέσα στην οποίαν βέβαια είναι και οι Οικουμενικές Σύνοδοι και το σύμβολο της Πίστεως και οι Κανόνες και όσοι από τους κληρικούς έχουν αδιάκοπον Αποστολικήν διαδοχήν; Αν αυτά δεν τά δέχεσαι, αναρωτήσου: Είσαι Ορθόδοξος; Άν όχι, τότε πέστο μας.

Πρεσβύτερος π. Αντώνιος Κρινάς.

Υποσημείωση: Αυτή είναι η δεύτερη και τελευταία απάντηση διά μέσου της εγκρίτου εφημερίδος σας καί εφημερίδος όλων μας, κ. Διευθυντά, πρός τόν κ. Γ.Ο. γι' αυτό το θέμα.

Ευχαριστώ θερμότατα δια την φιλοξενίαν.

 
 

Μετά καί από αυτή τήν (τελευταία) απάντηση τού ιερέα κ. Αντώνιου Κρινά, έγραψα ώς επίλογο τού διαλόγου μας τά παρακάτω:

 

Το "Κύκνειο Άσμα".

"Επειδή κρίνομε ότι πάντες οι λοιποί (πλην ορθόδοξων) είναι τυφλοί και Μωροί, στιγματίζομεν αυτούς, δια του ονόματος τών αιρετικών και απαγορεύομεν εις τας συνελεύσεις των να σφετερίζονται το σεβαστόν της Εκκλησίας όνομα. Παρεκτός δε της θείας δίκης, οι τοιούτοι έχουσι να υποβληθώσιν εις τάς αυστηράς τιμωρίας, τας οποίας η αρχή ημών υπό της θείας Πρόνοιας καθοδηγουμένη θέλει κρίνει εύλογον να επιβάλει αυτοίς".

Αυτό είναι το περίφημο διάταγμα του αυτοκράτορα Θεοδοσίου, που καταγόταν από την Ισπανία, και τον Φεβρουάριο του 380 μ.Χ., καθιέρωσε τον "θρίαμβο της Ορθοδοξίας".

Ο Αυτοκράτορας αυτός ,  με το σπαθί του, υποχρέωσε άπαντας νά ασπασθούν την Ορθοδοξία. Δεν δίστασε, όπως γράφει ο ιστορικός Ζώσιμος, να "διατάξει γενική σφαγή διά των Γότθων" χωρίς καμία διάκριση μεταξύ αθώων και ενόχων πολιτών και ξένων. Αυτό τό έκανε όταν «ασωτεύων καί διασκεδάζων» μετά τις νίκες του, πληροφορήθηκε για την μικρή στάση των Θεσσαλονικέων κατά το έτος 390 μ.Χ. Με στάσιμη τη λογική και παράλυτη την καρδιά, ο "εφευρέτης" τής Ορθοδοξίας  αυτοκράτωρ Θεοδόσιος, έσφαξε τους πάντες δίχως διάκριση. (Βλέπε Ιστορία Κ. Παπαρρηγόπουλου, τόμος Γ' σελίδες 190-192, 198, 200. Επίσης, την Εγκυκλοπαίδεια Ηλιού, τόμος Θ' σελίδα 536, καθώς και τον Βυζαντινό Πολιτισμό, του Έσσελιγκ, σελίδες 23-25).

Κύριε Κρινά, καλημέρα. Ο τίτλος στην απαντητική επιστολή σας (14.01.97) στον κ. Γ.Ο. (προφανώς θα εννοείτε εμένα, όμως εγώ υπογράφω ὠς ΓΙΩΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ, και όχι με αρχικά. Δεν ξέρω τι σας εμποδίζει να μην γράψετε ολογράφως το όνομά μου. Πάντως όχι ο χώρος της εφημερίδας "ἙΘΝΟΣ", διότι αυτή έδειξε γενναιοδωρία στον διαθέσιμο χώρο της), ο τίτλος λέω "Ορθοδοξία=Αγία Γραφή και Ιερά Παράδοση" αγγίζει τα όρια του παραλόγου.

Ξεκίνησα κάπως "ποιητικά" την επιστολή μου, για να σας δείξω κύριε Κρινά, ότι η Ορθοδοξία χάριν του αυτοκράτορα Θεοδοσίου, οικοδομήθηκε σε σάπια θεμέλια και τον ιδρυτή της Θεοδόσιο τον ανακήρυξε "Μέγα". Ναι, ήταν "μέγας" ο Θεοδόσιος, όμως μόνο στα εγκλήματα. Η ιστορία έχει να πει πολλά γι αυτό. Το "ειδικό ιερατείο" βρήκε την χαρά του με αυτόν τον προστάτη του και άφοβα προχώρησε στο ειδωλολατρικό του έργου, φτάνοντας έως στις μέρες μας. Ακόμα όμως επιμένετε κύριε Κρινά, ότι οι "ειδικοί ιερείς" είναι διάδοχοι των Αποστόλων. Τους κατατάσσετε και στους "θεόπνευστους", φεύ της βλασφημίας(!). Μήπως ενώ γνωρίζετε, εσκεμμένα κρύβετε την αλήθεια;

Δηλώσατε ότι αυτή είναι η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ(!) απάντηση σας σέ μένα (πάει ο διάλογος), γιατί άραγε; Και ως συνήθως, όταν κάποιος σάς "στριμώξει" (γενικά μιλάω), τόν κατατάσσετε στούς αιρετικούς, συνεχίζοντας το άρρωστο διάταγμα του Θεοδοσίου που έγραψα στην αρχή. Γι' αυτό το "ΚΥΚΝΕΙΟ ΆΣΜΑ" σας με "διπλωματικό" τρόπο μου λέει: "Είσαι ορθόδοξος; Άν όχι πέστο μας". Έτσι κλείνουμε(;) για πάντα το στόμα του άλλου και φυτεύουμε στο μυαλό του αναγνώστη αμφιβολία για την πίστη του αντιπάλου μας. Ωραία τακτική! Σας πληροφορώ όμως κύριε Κρινά, ότι ΕΙΜΑΙ Ορθόδοξος, όμως με την σωστή του έννοια που σημαίνει "ΟΡΘΩΣ ΔΟΞΑΖΩ" τον Θεό.

Θα σάς αποχαιρετήσω αφού το θέλετε (εκτός αν πάλι προκαλέσετε πλάνη) και θα σας δείξω τι είναι η Ορθοδοξία -σήμερα- και το ιερατείο της. Ακούστε λοιπόν.

"Μέχρι τον 4ο αιώνα δεν υπάρχουν πληροφορίες περί υπάρξεως Μυστηρίων και ιερατικών τελετών της σύγχρονης Εκκλησίας". Εσείς που βρήκατε το Μυστήριο της Ιεροσύνης;

"Από την στιγμή που οι "ειδικοί ιερείς" σταθεροποίησαν τη θέση τους, υιοθέτησαν Ιουδαϊκά και ειδωλολατρικά ήθη καί έθιμα, για την επιτυχία του σκοπού τους". Μήπως αμφιβάλλετε για την ειδωλολατρική προέλευση των μυστηρίων;

"Η Ορθοδοξία και αρκετά από τά δόγματά της επεβλήθησαν με την σπάθη των αυτοκρατόρων, Μεγ. Κωνσταντίνου καί Μεγ. Θεοδοσίου". Η ιστορία τό απέδειξε.

"Οι  αρχιερατικοί θρόνοι τού κοσμικού μεγαλείου και της μάταιης δόξας, νομιμοποιήθηκαν τον τέταρτο αιώνα, διότι η Αποστολική και Μεταποστολική εποχή δεν είχε να παρουσιάσει αυτές τις ακρότητες". Έχει άραγε καμιά σχέση ο "ξυπόλυτος" Ιησούς με τα σημερινά ανάκτορα των Μητροπολιτών;

"Με την επέμβαση και η επιβολή των βαρβάρων αυτοκρατορικών μέτρων, η (Ορθόδοξη) Εκκλησία έγινε ισχυρή σε δύναμη σπάθης, ώστε θέλοντας και μη, οι άνθρωποι αναγκάζονταν και επιέζονταν να δεχθούν τις ακρότητες των αντιβιβλικών "ειδικών ιερέων" και να γίνουν δήθεν "χριστιανοί". Μήπως σήμερα δεν βλέπουμε αυτό το χάλι;

"Στερούμενοι πνευματικότητας και Θείας αποστολής, οι "ειδικοί ιερείς" υιοθέτησαν τα εγκληματικά μέτρα τού αυτοκράτορος Θεοδοσίου, τον οποίον ανεκήρυξαν "Μέγα". (Ουδέν σχόλιο…).

"Πιεζόμενοι οι ειδωλολάτρες και οι Ιουδαίοι εμμέσως καί αμέσως να δεχθούν τη νέα θρησκεία (την Ορθοδοξία), μετέφεραν στούς κόλπους της τις συνήθειες της παλαιάς των θρησκείας". (από τά "ΑΝΑΠΟΔΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ" τού Στυλιανού Χαραλαμπάκη).

Και μετά αναρωτιόμαστε πως είναι ειδωλολατρικά τά "μέσα της χάριτος" πού προβάλλει η Ορθόδοξη Εκκλησία! Χωρίς καμιά αμφιβολία κύριε Κρινά, αποδεικνύεται ότι οι Εκκλησίες, Ρωμαϊκή καί Ορθόδοξη, δεν βρίσκονται "επί τω θεμελίω των Αποστόλων" άρα ή νομιζόμενη "Αποστολική διαδοχή" είναι ψεύδος και πλάνη. Εξάλλου στη χειροτονία καλείστε ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΙ, πως αργότερα αυτοαποκαλείστε ιερείς και μάλιστα "ειδικοί"; Αφού ο Ιησούς Χριστός με τη θυσία Του στόν Σταυρό πλήρωσε τά λύτρα τής ενοχής μας, και μας άνοιξε την είσοδο προς τον Πατέρα μας Θεό, εσείς οι "ειδικοί ιερείς" τί ρόλο παίζετε; Άραγε χρειάζεστε; ΌΧΙ. Παραμερίστε λοιπόν, κι αφήστε τον λαό να λατρέψει τόν Θεό "εν πνεύματι και αληθεία, διότι ο Πατήρ (Θεός) τοιούτους ζητεί τους προσκυνούντας αυτόν" (Ιωάννης: δ'3).

Και επειδή μού είναι αδύνατον να ταυτίσω του "ξυπόλυτο" Ιησού με τα βασιλικά ανάκτορα των Μητροπολιτών, σας προτρέπω να πάρετε στα σοβαρά τις αλήθειες της Βίβλου και να μελετήσετε δίχως προκατάληψη. Αν βρείτε έστω και μια υπόνοια μέσα της για την "ειδική ιεροσύνη", τότε πάλι εδώ είμαστε.

Σας αφήνω (αφού τό θέλετε) στήν αγάπη τού Χριστού.

Γιώργος Οικονομίδης

***********************

 

Αυτός ήταν ο δημόσιος διάλογος μέ τόν ιερέα κ. Κρινά τής εκκλησίας Άγιος Παντελεήμονας τής περιοχής Dandenong στην Μελβούρνη, όπου καί διεξήχθη τόν Δεκέμβριο 1996 μέ Ιανουάριο 1997, καί βρήκα στό αρχείο μου θεωρώντας καλό νά τόν αντιγράψω στόν υπολογιστή μου μεταφέροντας τον στήν Ιστοσελίδα μας "sporeas.gr"

 Έχει ενδιαφέρον τελικά ο τρόπος σκέψης τών θρησκευόμενων και ιδιαίτερα τών ιερωμένων πού πιστεύουν ότι έχουν στά χέρια τους τήν δύναμη πού… ποτέ δέν τούς έδωσε ο Θεός.

 

04 Οκτωβρίου 2012

Γιώργος Οικονομίδης

"sporeas.gr"

 
 
 
ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΕ ΦΙΛΟΥΣ ΣΑΣ