Αντιπαράθεση ιερωμένου (π. Δημήτριος) μέ τόν Γιώργο Οικονομίδη

ΓΝΩΜΕΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ

 

NAME: P.DIMITRIOS

 
ΕΡΩΤΗΣΗ: ΑΓΑΠΗΤΕ ΚΥΡΙΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ, ΕΙΜΑΙ ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ. ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΣΑΣ ΡΩΤΗΣΩ ΤΑ ΕΞΗΣ: Η ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ ΣΑΣ “ΠΡΟΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ”, ΠΩΣ ΤΟΥΣ ΑΠΟΚΑΛΥΤΕ “ΙΕΡΑΡΧΕΣ”, ΑΦΟΥ ΣΤΗΡΙΖΕΣΤΕ ΜΟΝΑΧΑ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΑΥΤΗ ΣΤΟ ΑΓΙΟ ΑΥΤΟ ΒΙΒΛΙΟ; ΑΡΑ ΜΗΠΩΣ ΔΕΧΕΣΤΕ ΤΕΛΙΚΑ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΟΡΟ; ΑΛΛΙΩΣ ΘΑ ΤΟΥΣ ΑΠΟΚΑΛΟΥΣΑΤΕ “ΚΥΡΙΟΙ ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΙ Ή ΚΥΡΙΟΙ ΤΑΔΕ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ”. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ. ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΠΑΤΗΡ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ.
 
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Αγαπητέ π. Δημήτριε,
 
Χαίρομαι που αναγνωρίζεις ότι ο όρος ιεράρχης δεν υπάρχει στην Αγία Γραφή. Ο λόγος που αναφέρω αυτόν τον όρο, είναι διότι οι ίδιοι αυτοαποκαλούνται ιεράρχες και κατά συνέπεια δεν θα μπορούσα να απευθύνω ανοιχτή επιστολή σε κάποιον ή κάποιους προσφωνώντας τους με άλλη ονομασία ή τίτλο.
 
Ας μή μας διαφεύγει και το γεγονός ότι, και οι αυτοκράτορες του Βυζαντίου αυτοαποκαλούντο ιεράρχες, αρχιερείς, και ισαπόστολοι (βλέπε: “Εκκλησιαστική ιστορία”, Β. Στεφανίδη), ούτως ώστε ήταν αδύνατον και οι λειτουργοί της Ορθοδόξου εκκλησίας να μήν οικειοποιούντο τον εν λόγω όρο… “ιεράρχης”. Είναι ξένος όρος κατά την Βίβλο και νόθος γι’αυτό και η εν λόγω ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ συντάχθηκε από τον γράφοντα. Θα ήταν όμως ποιό εποικοδομητικό εκ μέρους σου π. Δημήτριε, εάν αναφερόσουν σε σημεία της επιστολής μου με περιεχόμενο, και όχι να έμενες μόνο στον ορισμό “ιεράρχης”.
 
Αυτό όμως με ρώτησες και αυτό απάντησα.
 
“Σπορέας”
===========
 
 

NAME: p.Dimitrios

COUNTRY: ellada

ΕΡΩΤΗΣΗ: xoris polla logia,mpeno kateu8ian sto erotima mou,pernontas aformi katigorontas mas tous or8odoksous oti apokaloume tous ieris tou 8eou pateras.den mou lete k.oikonomidi,exete patera i iste agenitos apo patera? fantazome na iste gennimenos apo gineka kai antra.o antras pou sas efere stin zoi,pos ton prosfonite??.mipos ksaderfe??.mallon patera.ara min mas ironebeste oti apikaloume pateras,tous ieris.episis o xristos mas ipe na min apokalesoume didaskalo kanenas epano stin gi,esis giati apo oti gnorizo kai sas parakalo diapsefte mou an kano la8os.didaskalous stis sina8risis sas??

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Αγαπητέ π. Δημήτριε,

Αν κατάλαβα σωστά το ερώτημα σου, θέλεις να μου πείς ότι επειδή αποκαλώ πατέρα τον άνδρα που με γέννησε, πρέπει να αποκαλώ πατέρα και τον ιερέα. Σε πληροφορώ ότι δεν με γέννησε κανένας ιερέας για να είναι πατέρας μου, με την έννοια που του αποδίδεις, και δεν μπορώ να συμβιβάσω την σχέση της φυσικής γέννησης μου απο τον πατέρα μου με την σχέση της “ιερατικής πατρότητας”, εκτός και αν όσοι αποκαλούν “πατέρα” τους ιερείς είναι και… παιδιά τους.

Όσον αφορά την προτροπή του Κυρίου να μή ονομαστούν οι μαθητές Του διδάσκαλοι, για την ακρίβεια είπε “Ραββί” και όχι διδάσκαλοι, ιδού το σχετικό εδάφιο, “σεις όμως μη ονομασθήτε Ραββί” (Ματθαίος:κγ΄8), και αν διαβάσεις σωστά – που δυστυχώς δεν το κάνεις – θα δείς ότι απο την αρχή του κεφαλαίου κατηγορεί τους Γραμματείς και Φαρισαίους για το δυσβάσταχτο βάρος που έβαζαν στους ανθρώπους, και ότι έκαναν το έκαναν για να φαίνονται, όπως επίσης πλάτυναν τα “φυλακτήρια” τους, δηλαδή τα φυλαχτά που είχαν στο μέτωπο και στο χέρι, και ότι αγαπούσαν παντού την πρώτη θέση και τους ασπασμούς (χειροφιλήματα) στις αγορές, καθώς και με καμάρι ήθελαν να τους αποκαλούν Ραββί. (Βρίσκεις μήπως καμιά διαφορά μεταξύ Φαρισαίων και Ιερέων); Ε, λοιπόν, ΤΕΤΟΙΟΙ ΡΑΒΒΙ ΝΑ ΜΗ ΟΝΟΜΑΣΘΕΙΤΕ, τους είπε ο Κύριος, και όχι καθόλου διδάσκαλοι, διότι αυτό έρχεται σε αντίθεση με τα λόγια του Αποστόλου Παύλου που δι΄Αγίου Πνεύματος λέει: “Και άλλους μεν έθεσεν ο Θεός εν τη εκκλησία πρώτον αποστόλους, δεύτερον προφήτας, τρίτον διδασκάλους, (δηλαδή με την έννοια της διδαχής του λόγου) (Α΄Κορινθίους: ιβ΄28).

Υ.Γ: Στο εξής παρακαλώ, κάθε ερώτηση σου να είναι με ελληνικούς και όχι με λατινικούς χαρακτήρες.

 
“Σπορέας”
===========
 
 
NAME: P. DIMITRIOS
 
ΕΡΩΤΗΣΗ: ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΚΥΡΙΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ. ΕΙΜΑΙ Ο ΠΑΤΗΡ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΟΥ ΜΟΥ ΣΤΕΙΛΑΤΕ, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΜΕ ΚΑΛΥΠΤΕΙ, ΔΙΟΤΙ ΣΤΟ (Ματθ.κγ’, 9) ΛΕΕΙ: “Εις Πατήρ, ο Θεός”. ΚΑΙ ΟΜΩΣ Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΩΣ ΠΑΤΕΡΑΣ. ΕΠΙΣΗΣ, Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΜΑΣ, ΕΙΠΕ ΝΑ ΜΗΝ ΟΝΟΜΑΖΟΥΜΕ ΚΥΡΙΟ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟ ΚΑΝΕΝΑΝ. ΚΑΙ ΟΜΩΣ ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΔΟΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΓΕΝΙΚΑ, ΠΡΟΣΦΩΝΟΥΝ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ ΑΥΤΕΣ.
 
ΕΠΙΣΗΣ, ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΓΡΑΦΗ ΤΟΝ ΟΡΟ “ΠΑΣΤΟΡΑΣ” ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΠΟΛΛΕΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΒΑΔΙΖΟΥΝ ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ;
 
ΤΕΛΟΣ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΤΟΝΙΣΩ, ΟΤΙ Η ΣΕΛΙΔΑ ΣΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΕ ΠΟΥΘΕΝΑ ΣΕ ΠΟΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΣΕΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΖΕΣΤΕ. ΝΑ ΘΥΜΑΣΤΕ, ΠΩΣ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΟΙ ΓΡΑΒΑΤΕΣ ΜΕ ΤΑ ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ ΠΟΥ ΦΟΡΑΝΕ ΠΟΛΛΟΙ “ΠΑΣΤΟΡΕΣ” ΣΤΙΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΕΣ Ή ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΜΕΝΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ, ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΠΟΥΘΕΝΑ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ. ΛΟΓΙΚΑ, ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΦΟΡΑΝΕ ΤΑ ΡΟΥΧΑ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ.
 
ΣΑΣ ΧΑΙΡΕΤΩ ΜΕ ΜΙΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΜΟΥ ΕΡΩΤΗΣΗ.
 
ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΕΡΜΗΝΕΥΕΤΕ ΤΟ “ΕΙΣ ΚΑΙ ΜΕΣΙΤΗΣ” ΑΠΟΛΥΤΑ, ΤΟΤΕ ΤΟ “ΕΙΣ ΓΑΡ ΘΕΟΣ” ΠΩΣ ΘΑ ΤΟ ΕΡΜΗΝΕΨΕΤΕ ΑΠΟΛΥΤΑ; ΑΝ ΤΟ ΕΡΜΗΝΕΨΕΤΕ ΑΠΟΛΥΤΑ, ΤΟΤΕ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ ΑΠΟΚΛΕΙΕΙ ΤΟΝ ΥΙΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΘΕΟΣ, ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ.
 
ΟΛΑ ΜΕ ΑΓΑΠΗ ΧΡΙΣΤΟΥ. ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΙ ΜΙΑ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗ ΗΜΕΡΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΑΣ.
ΠΑΤΗΡ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
 
 
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Αγαπητέ π. Δημήτριε,
 
Δεν αντιλέγει κανείς ότι είναι “Είς Πατήρ, ο Θεός”. Η έννοια του πατρός είναι πολλαπλή και με μία τέτοια έννοια αναφέρεται ο Απόστολος Παύλος για τον εαυτό του. Ενδεικτικά τέτοιες έννοιες έχουμε λίγες απο τις εξής:
“Και εις τον Σημ, τον πατέρα πάντων των υιών του Έβερ,” (Γένεσις: ι’ 21) όπου αναφέρεται ο Σήμ ως γενάρχης, πρώτος πατέρας έθνους ή φυλής.
 
Επίσης:
“Και το όνομα του αδελφού αυτού ήτο Ιουβάλ· ούτος ήτο πατήρ πάντων των παιζόντων κιθάραν και αυλόν” (Γένεσις: δ΄21)
 
και στο εδάφιο 20 του ιδίου κεφαλαίου ο Ιουβάλ αναφέρεται και ως πατήρ όλων που κατοικούσαν σε σκηνές και έτρεφαν ζώα. Οι ιερείς και προφήτες της Παλαιάς Διαθήκης, καλούντο και πατέρες, π.χ. Β΄ Βασιλέων: ε΄13, κ.λ.π. Με την έννοια του “πατέρα ιδρυτή Εκκλησιών” ο Απόστολος Παύλος αναφέρεται για τον εαυτό του, και όχι με την έννοια του Μοναδικού Πατέρα πάντων των ανθρώπων που είναι “Είς Πατήρ, ο Θεός”.
 
Αυτό που ο Χριστός είπε, να μήν ονομάζουμε κύριο και διδάσκαλο κανέναν, όπως σωστά επισημαίνεις, μήν παραξενεύεσαι αν ακούγεται και σε Ευαγγελικές Εκκλησίες, – αν και η διδασκαλία είναι χάρισμα του Αγίου Πνεύματος – (Α΄ Κορινθίους: ιβ΄28, Εφεσίους: δ΄11), αλλά να σε προβληματίζει μάλλον η προσφώνηση “κ.κ. (κύριος, κύριος,) τάδε”, για Αρχιεπισκόπους, κ.λ.π. Δεν αρκεί το κύριος μονολεκτικά, αλλά θέλουν οι Βυζαντινο-προερχόμενοι να το διπλώνουν κιόλας. Το γεγονός είναι ότι, Ένας είναι ο Κύριος, ο Θεός, και μόνον Αυτός.
 
Όσον αφορά την προσφώνηση “πάστορας”, η λέξη προέρχεται απο την Αγγλική Pastor, και σημαίνει ποιμένας, που και αυτό είναι χάρισμα απο το Άγιο Πνεύμα. Όταν όμως ακούγεται απο Έλληνες σε γλώσσα “Greeklish”, πάστορας αντί pastor, τότε καταλαβαίνει κανείς την ρηχότητα του πνεύματος που μας διακατέχει. Βλέποντας κανείς και το άσπρο “παραμυθάκι” που φοράνε στον γιακά τους κάποιοι “πάστορες”!!!, συμπεραίνουμε πως αυτό θυμίζει “ίππευση καλάμου”, δηλαδή καβάλημα του καλαμιού, διότι ενώ ο Λόγος του Θεού καταργεί την ειδική ιεροσύνη και την ιερατική ενδυμασία, αυτοί οι κάποιοι Ευαγγελικοί (κατ΄ όνομα) με την συμπεριφορά τους αυτή την συστήνουν μεθοδικά με τα διάφορα σύμβολα τους. Αν φορούσαν όμως ρούχα της εποχής των Αποστόλων, όπως προτρέπεις, τότε η “ίππευση καλάμου” θα ήταν χειρότερη. Αρκεί πιστεύω η ταπεινή ενδυμασία της κάθε εποχής.
 
Στο τελευταίο ερώτημα σου αγαπητέ π. Δημήτριε, “Εις μεσίτης” και “Εις Θεός”, η απάντηση της Βίβλου είναι ότι, πράγματι είναι “Εις Θεός” ενώ Αυτός ο Θεός είναι τρισυπόστατος (Τριάς), ο Πατέρας, ο Υιός (Λόγος) και το Άγιον Πνεύμα ως Πρόσωπα, όμως σαν Θεός είναι ΕΙΣ, η πλήρης ενότητα των Θείων Προσώπων. Στο Πρόσωπο του Ιησού Χριστού, ως Υιού, δίδεται η ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΜΕΣΙΤΕΙΑ γι΄ αυτό και μας βεβαιώνει ο Λόγος του θεού ότι είναι “ΕΙΣ” σαν μεσίτης μεταξύ Θεού και ανθρώπων, και κατα συνέπεια αποκλείει κάθε άλλο όνομα.
 
Τέλος, το μεγαλύτερο πρόβλημα ανάμεσα στους Χριστιανούς, είναι αυτό που με ρωτάς, “ΣΕ ΠΟΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΣΕΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΖΕΣΤΕ;”, ενώ ο “Σπορέας” δηλώνει αδογμάτιστος γνωρίζοντας ότι τα δόγματα και οι “ταμπέλες” προκαλούν σύγχυση. Δεν σημαίνει αυτό ότι δεν έχω κάποια εκκλησία όπου εκκλησιάζομαι, -και είναι Ευαγγελικών αρχών-, αλλά δεν βασίζομαι ούτε και επαναπαύομαι στην εν λόγω εκκλησία του όποιου ονόματος. Δεν έχω πρόβλημα να βρεθώ σε οποιαδήποτε εκκλησία που κηρύττεται ο Λόγος του θεού καθαρός και ανόθευτος. Το ζητούμενο είναι αν γνωρίζουμε τον Λόγο του Θεού για να συγκρίνουμε αυτά που ακούμε “εξετάζοντες καθ’ ημέραν τας γραφάς αν ούτως έχωσι ταύτα” (Πράξεις Αποστόλων: ιζ΄11).
 
“Σπορέας”
===========
 
 
NAME: Πατήρ Δημήτριος
COUNTRY: Ελλάδα
 

ΕΡΩΤΗΣΗ: Χαίρετε εν Χριστώ αγαπητέ Κύριε Οικονομίδη. Ως πρεσβύτερος της Εκκλησίας, θα συνεχίσω το έργο μου, ταπεινά, όχο μόνο να “κάνω κηδείες και μνημόσυνα”, όπως ίσως μπορεί να πιστεύετε, αλλά η Αγία Γραφή, δεν είναι μονάχα δικό σας προνόμιο. Εξάλλου, “ο Θεός υπερηφάνοις αντιτάσσεται, ταπεινοίς δε, δίδωσι χάριν”. Α’ Πέτρου.ε’,5. Επειδή, κάπου λογικά και εσείς πρέπει να στηριχτείτε, έπρεπε να δώσετε μία απάντηση. Και καλά κάνατε. Αυτό δεν σημαίνει, ότι, απαντήσατε και ΒΙΒΛΙΚΑ, ή σωστά. Είναι η προσωπική σας άποψη, και είναι καλοδεχούμενη. Αν έχετε την ευγενή καλοσύνη, ανοίξτε την Αγία σας Γραφή και δείτε ότι στο Α’ Τιμ.β’5 λέει “εις μεσίτης….”, και Εις Θεός (Α’ Κορ.η’ 4-6) – ΕΙς Κύριος (Α’ Κορ.η’6) – Εις Διδάσκαλος (Ματθ.κγ’8) – Εις Ποιμήν (Ιωάν.ι’16). “Εις” σε απόλυτο έννοια, ο Χριστός. Πολλοί όμως Θεοί (Ψαλμ.πα’6, Ιωάνν.ι’34) – Πολλοί Κύριοι (Εφεσ.στ’5-9) – Πολλοί διδάσκαλοι (Εφ.δ΄11) – Πολλοί ποιμένες (Εφ.δ’11). Πολλοί με σχετική έννοια. Ο μόνος έχων αθανασίαν (Α’ Τιμ. στ’ 15). Ο ΘΕΟΣ ΑΠΟΛΥΤΩΣ. Και οι Άγγελοι αθάνατοι σχετικώς. “Ραββί. υμεις δε μη κληθητε, Ραββί, εις γάρ εστιν υμων ο διδάσκαλος, πάντες δε υμεις αδελφοί εστε. και πατέρα μη καλέσητε υμων επι της γης, εις γάρ εστιν υμων ο πατηρ ο ουράνιος. μηδε κληθητε καθηγηταί, οτι καθηγητης υμων εστιν εις ο Χριστός. ο δε μείζων υμων εσται υμων διάκονος.”

Αντιτίθεστε προς τις γραφες, Κύριε Οικονομίδη, οι οποίες λενε σαφώς να μη λες πατέρα σου *κανεναν* στη γη, χωρις να κάνουν σαρκική η πνευματική διάκριση. Αν πάλι το νόημα του ‘πνευματικου’ πατερα σας φαίινεται ξεκάθαρο, παρ’ ολο που δεν αναφέρεται ρητά, γιατί δεν αναγνωριζετε το ίδιο δικαίωμα και στους ορθοδόξους (να διαβαζουν, δηλ., ο,τι θελουν στις γραφες) ; Ο Απόστολος Παύλος, αναφέρει τον εαυτό του ΠΑΤΕΡΑ. Τώρα μπορείτε σας παρακαλώ, να ξεκαθαρίσετε τι εννοείτε με αυτά που γράφετε; Η Αγία γραφή, δεν λέει για σαρκικό ή πνευματικό πατέρα. ΛΕΕΙ ΜΗΝ ΟΝΟΜΑΣΕΤΕ Κ-Α-Ν-Ε-Ν-Α-Ν. Άρα εσείς γιατί ονομάζετε πατέρα τον σαρκικό σας πατέρα; Έρχεστε σε αντίφαση δυστυχώς.

Τώρα,όσο αφορά το όνομα ΡΑΒΒΙ, σε όποιο λεξικό και αν ψάξετε θα δείτε ότι η λέξη σημαίνει “διδάσκαλος”, “δάκαλος” “καθηγητής”. Αν βέβαια πιστεύετε ότι εγώ σαν πνευματικός “ραββί” και πατέρας είμαι όμοιος με τους Φαρισαίους τότε, ισοπεδώνετε τα πάντα, διότι όλοι οι Ορθόδοξοι Ιερείς δεν είμαστε το ίδιο, και στο κάτω-κάτω, νομίζω πως ο Θεός θα κρίνει κάθε ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟ, οποιουδήποτε δόγματος, και όχι εσείς ή εγώ.

Ευχαριστώ για την καλοσύνη που είχατε να διαβάσετε αυτά που σας στέλνω. Παρακαλώ, θέλω να δημοσιευτούν στην σελίδα σας, δίκαια. Ευχαριστώ.

Ο Τριαδικός Θεός μας, πρεσβείες όλων των Αγίων και της Παναγίας μας να είναι κοντά σας. ( Αν σας “ενοχλούν” οι πρεσβείες αγίων και της μητέρας του Θεού μας, Ιησού Χριστού, να ξέρετε ότι δεν το γράφω σκόπιμα, για να δείξω την ορθόδοξη ευχή, απλά νιώθω την ανάγκη και την ευχαρίστηση να το κάνω).

Με αγάπη Χριστού,

Πατήρ Δημήτριος.

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Αγαπητέ π. Δημήτριε,

Επιμένω στην πρώτη μου απάντηση ότι, ο κύριος μας Ιησούς Χριστός απότρεψε τους μαθητές Του να ονομαστούν “Ραββί”, ή διδάσκαλοι αφού το προτιμάς, με την ίδια έννοια που οι Φαρισαίοι αξίωναν, διότι αφού ο Σωτήρας μας κατέκρινε τον φαρισαϊσμό, επόμενο ήταν και να προφυλάξει τους πιστούς Του από τέτοιου είδους κατήφορο. Η διδασκαλία είναι χάρισμα του Αγίου Πνεύματος και δεν μπορούμε να την αποκλείσουμε.

Όσο για την έννοια “Πατέρας” πρέπει πρώτα να την ξεκαθαρίσεις μέσα στο μυαλό σου, και μετά να την ερμηνεύσεις.

Ευχαριστώ για τις… “πρεσβείες” που μου χαρίζεις, όμως μου αρκεί η Χάρις του Κυρίου, και η υπόσχεση του λόγου Του ότι, δεν έχω ανάγκη από πρεσβευτές, μπορώ και μόνος μου να πλησιάσω τον Θεό δια του ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ. Αν αυτό σε ενοχλεί, εμένα καθόλου.

 
“Σπορέας”
===========
 
 
NAME: P. DIMITRIOS
 
ΕΡΩΤΗΣΗ: ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ ΚΥΡΙΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ. ΠΡΙΝ ΜΕΡΙΚΕΣ ΜΕΡΕΣ ΣΑΣ ΕΣΤΕΙΛΑ ΜΙΑ ΑΝΑΛΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΙΕΡΩΣΥΝΗ ΚΑΙ ΣΑΣ ΡΩΤΗΣΑ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΑΚΟΜΑ. ΒΛΕΠΩ ΟΜΩΣ ΟΤΙ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΗΣΑΤΕ, ΟΥΤΕ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΑΤΕ ΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΜΟΥ. ΕΛΠΙΖΩ, ΝΑ ΜΗΝ ΕΓΙΝΕ ΣΚΟΠΙΜΑ. ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΜΕΡΑ, ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΜΑΣ. ΠΑΤΗΡ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ.
 
 
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Αγαπητέ π. Δημήτριε,
 
Η καθυστέρηση στην απάντηση μου, οφείλεται σε φόρτο εργασίας πρώτον, και δεύτερον και σημαντικότερο, ότι η σειρά των ερωτήσεων έχασε τον ρυθμό της, εκ μέρους σου φυσικά. Ζητάμε μία έως δύο ερωτήσεις, για να μή γίνεται σύγχυση, καλά άρχισες με δύο ερωτήσεις, τις έκανες περισσότερες, και καταλήγεις σε υπεράριθμες!!! Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν θα διαβαστούν ευχάριστα απο πολλούς διότι και απο ανάγκη οι απαντήσεις μου θα είναι “κατεβατό γραπτών” που σίγουρα κουράζουν τον αναγνώστη. Σκοπός μας είναι η σωστή πληροφόρηση των ενδιαφερομένων, και αυτό θα το πετύχουμε κρατώντας το ενδιαφέρον τους.
 
Ευχαρίστως θα απαντήσω σε 1-2 συγκεκριμένες ερωτήσεις σου κάθε φορά, για να μή υπάρχει αυτή η ενόχληση σε τρίτους.
 
Ακολουθεί η προηγούμενη επιστολή σου με λίγα λόγια μου ως απάντηση, για να μη θεωρηθεί ότι φιμώθηκες σκόπιμα.
 
=============
 
NAME: P. DIMITRIOS
 
ΕΡΩΤΗΣΗ: ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΚΥΡΙΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ. ΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗ ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΙ. ΩΣ ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΣ ΙΕΡΕΑΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΕΧΩ ΝΑ ΣΑΣ ΠΡΟΣΘΕΣΩ ΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΜΟΥ ΕΙΠΑΤΕ ΚΑΙ ΤΑ ΕΞΕΙΣ: Η ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΚΑΝΕΙ ΛΟΓΟ ΓΙΑ “ΙΕΡΕΙΣ” ΤΗΣ ΜΕΣΣΙΑΝΙΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ, ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΑΡΩΝΙΚΗ ΙΕΡΩΣΥΝΗ ΚΑΙ ΘΑ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΕΘΝΗ (ΗΣ.ΞΣΤ’ 18-21, ΠΡΒΛ. ΙΕΡΕΜ.ΛΓ’12-18, ΕΒΡΑΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ). ΑΥΤΟΙ ΘΑ ΔΙΑΚΟΝΟΥΝ ΣΤΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΘΥΣΙΑΣΤΗΡΙΟ (ΕΒΡ.ΙΓ’10. Α’ΚΟΡΙΝΘ.Ι’20) ΚΑΙ ΘΑ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ “ΘΥΣΙΑΝ ΚΑΘΑΡΑΝ” (ΜΑΛΑΧ.Α’11).
 
ΟΙ ΙΕΡΕΙΣ ΤΗΣ Κ.ΔΙΑΘΗΚΗΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΙΕΡΩΣΥΝΗ, ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΕΡΩΣΥΝΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ. ΟΠΩΣ ΑΚΡΙΒΩΣ Η ΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗ ΘΕΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑ, ΠΟΥ ΤΕΛΕΙΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ, ΑΠΟΤΕΛΕΙ “ΜΕΤΟΧΗ” ΣΤΗΝ ΘΥΣΙΑ ΤΟΥ ΓΟΛΓΟΘΑ, ΕΤΣΙ ΚΑΙ Η ΙΕΡΩΣΥΝΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ, ΑΠΟΤΕΛΕΙ “ΜΕΤΟΧΗ” ΣΤΗΝ ΙΕΡΩΣΥΝΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ, ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΣΗΣ ΜΟΝΑΔΙΚΗ. ΟΙ ΙΕΡΕΙΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΚΟΝΟΙ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΟΙ ΤΟΥ ΜΟΝΟΥ ΑΡΧΙΕΡΕΩΣ (Α’ΚΟΡΙΝΘ.Γ’5-9. Δ’Ι. ΤΙΤ.Α’7. Α’ΠΕΤΡ.Δ’10) Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΟΝΟΣ ΜΕΣΙΤΗΣ, ΜΕΣΩ ΑΥΤΟΥ ΕΠΙΤΥΓΧΑΝΟΝΤΑΙ Η ΣΥΜΦΙΛΙΩΣΗ ΜΕ ΤΟ ΘΕΟ ΚΑΙ Η ΣΩΤΗΡΙΑ (ΙΩΑΝ.Δ’6.13-14. Α’ΤΙΜΟΘ.Β’5.
 
Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΚΡΙΝΕΙ ΣΤΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥΣ ΤΩΝ ΜΥΣΤΗΡΙΩΝ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΤΡΕΙΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ, ΤΟΝ ΔΙΑΚΟΝΟ, ΤΟΝ ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΠΙΣΚΟΠΟ. ΟΙ ΑΠΟΣΤΟΛΟΙ ΕΙΧΑΝ ΠΛΗΡΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΟΧΗΣ ΤΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΙΚΟΥ ΑΞΙΩΜΑΤΟΣ. ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΕΚΛΟΓΗΣ ΤΟΥ ΜΑΤΘΙΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΦΑΝΕΡΟ ΑΓΑΠΗΤΕ ΚΥΡΙΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ, ΠΩΣ ΤΟ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΞΙΩΜΑ ΗΤΑΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΠΡΟΣΩΠΟ (ΠΡΑΞ. Α’15-26). Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ ΚΑΝΕΙ ΛΟΓΟ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ “ΕΠΙΣΚΟΠΟΥΣ”, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ “ΕΠΙΣΚΟΠΗ” (Α’ΤΙΜΟΘ.Γ’1.
 
ΟΣΟ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΑΝΗΘΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΣΚΑΝΔΑΛΑ ΚΑΠΟΙΩΝ ΙΕΡΕΩΝ, ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΩΣ ΟΛΟΙ ΟΙ ΙΕΡΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ, ΟΥΤΕ ΠΩΣ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΓΙΑ. Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΡΑΦΕΙ ΣΤΗΝ Γ’ ΙΩΑΝΝΟΥ 9,10 ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟ ΓΑΙΟ “ΕΓΡΑΨΑ ΚΑΤΙ ΣΤΗΝ ΚΚΛΗΣΙΑ….ΚΑΙ ΔΙΩΧΝΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ”. ΣΚΕΨΟΥ ΚΥΡΙΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ, Ο ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΑΥΤΗΣ ΔΕΝ ΔΕΧΟΤΑΝ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟ ΙΩΑΝΝΗ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ. ΚΑΙ ΠΑΡΟΛΑ ΑΥΤΑ, ΗΤΑΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ, ΚΑΙ ΑΣ ΕΙΧΕ ΑΝΑΞΙΟ ΚΑΙ ΔΙΩΚΤΗ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟ. ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΛΟΙΠΟΝ ΑΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΡΟΣΕΧΤΙΚΟΤΕΡΟΙ, ΟΤΑΝ ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΟΡΙΣΤΕΣ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ ΠΡΟΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ. Ο ΘΕΟΣ ΘΑ ΚΡΙΝΕΙ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΖΗΤΑΝ ΤΗΝ ΔΟΞΑ, ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΤΑΠΕΙΝΟΥΣ ΘΑ ΤΟΥΣ ΑΝΤΑΜΕΙΨΕΙ.
 
ΤΕΛΕΙΩΝΟΝΤΑΣ, ΟΣΟ ΑΦΟΡΑ ΑΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΩΣ ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ ΚΑΙ ΒΑΣΗ ΤΗΣ ΠΙΣΤΗΣ ΜΑΣ ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ, Η ΙΔΙΑ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΔΙΑΦΩΝΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΑΣ ΑΥΤΗ. ΚΑΙ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΗΣΩ. ΑΝ ΜΠΟΡΕΣΕΤΕ ΑΠΟΔΕΙΞΤΕ ΜΟΥ ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ. ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΑΠΑΝΤΗΣΗ.
 
Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΥΛΟΓΕΙ ΚΥΡΙΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ.
 
ΠΑΤΗΡ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
 
 
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Αγαπητέ π. Δημήτριε,
 
Ο Λόγος του Θεού αναφέρει ως ιερείς της νέας οικονομίας (Καινής Διαθήκης) όλους ανεξαιρέτως τους πιστούς, διότι έχουμε πρόσβαση στον θρόνο της χάριτος Του μέσω του Ιησού Χριστού. Δέν χρειάζονται πλέον “ιδικοί ιερείς” για θυσίες και μεσιτεία στον Θεό για τους ανθρώπους. Όποια άλλη ερμηνεία και να δοθεί απο τους ιερωμένους, για να υποστηρίξουν το “αξίωμα” τους, θα είναι αυθαίρετη.
 
Τα Άγια απο τα Άγια των Αγίων στην σκηνή του Μαρτυρίου, (βλέπε Ναός του Σολομώντα), τα χώριζε το καταπέτασμα του Ναού, και μόνο ο Αρχιερέας της Παλαιάς Διαθήκης μπορούσε να μπεί μέσα, και αυτό μιά μόνο φορά κάθε χρόνο. Αυτό το καταπέτασμα λοιπόν του Ναού, με την Θυσία του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, επάνω στον Σταυρό, σχίστηκε στα δύο, απο πάνω μέχρι κάτω (Μάρκος: ιε΄ 38), και η λεπτομέρεια “απο πάνω” μας δείχνει ότι το χέρι του Θεού ενήργησε στο άνοιγμα αυτό της εισόδου μας στα Άγια των αγίων, και όχι κάποιο ανθρώπινο χέρι.
 
Είναι το λιγότερο βλασφημία να αμφισβητούν κάποιοι το έργο της μοναδικής μεσιτείας του Χριστού, και να αυτοαποκαλούνται “ιερείς” (λέξη που δεν υπάρχει στην Καινή Διαθήκη σε Χριστιανούς), νομίζοντας ότι μόνο μέσω αυτών μπορεί κάποιος να επικοινωνήσει με τον Θεό.
 
Εξ΄ άλλου, εσείς οι ιερείς, Ορθόδοξοι και Καθολικοί, ακολουθείται το ιουδαϊκό σύστημα (τελετουργία), με κάποια παραλλαγή, και οι ιερατικές στολές (!!!) σας ομοιάζουν με την Ααρωνική. Αυτό που ο Κύριος κατάργησε, εσείς το επαναφέρατε. Αν και ελευθερωθήκαμε ως Έλληνες απο τον Τουρκικό ζυγό, εξακολουθείτε να φοράτε το καλυμμαύχι που επί Τουρκοκρατίας σας επιβλήθηκε κρατώντας σας υπόδουλους. Άν δεν γνωρίζεις τις λεπτομέρειες, παρακαλώ να το ερευνήσεις το θέμα.
 
Όσον αφορά το καταστατικό της πίστεως μου, σαν να είναι μόνο η Αγία Γραφή, μάλλον δεν διάβασες προσεκτικά τί γράφω στον Σπορέα. Επισκέψου την στήλη “Ταυτότητα” και θα δείς μεταξύ άλλων να γράφω ότι ο Σπορέας: “Πιστεύει και δέχεται ολόκληρη την Αγία Γραφή ως τον Θεόπνευστο Λόγο Του Θεού, καθώς και την Ιερά παράδοση, όταν αυτή συμφωνεί με Τον Λόγο Του Θεού”.
 
“Σπορέας”
===========
 
NAME: P. DIMITRIOS
Email: pdimitrios@mailbox.gr
 
ΕΡΩΤΗΣΗ: ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΚΥΡΙΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ, ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΣΑΣ ΚΟΥΡΑΣΩ, ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΘΑ ΜΠΩ ΚΑΤΕΥΘΕΙΑΝ ΣΤΟ ΘΕΜΑ – ΕΡΩΤΗΣΗ ΜΟΥ:
 
ΣΤΗΝ ΠΡΟΣ ΕΦΕΣΙΟΥΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΚΕΦ.δ’ ΕΔΑΦΙΑ 4-5, ΜΙΛΑΕΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΠΙΣΤΗ, ΕΝΑ ΠΝΕΥΜΑ, ΕΝΑ ΒΑΠΤΙΣΜΑ ΚΤΛ. ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΜΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΕΤΕ ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ Η ΜΙΑ ΠΙΣΤΗ ΑΦΟΥ, ΔΕΧΕΣΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΔΟΓΜΑΤΑ ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΣΤΟΝ ΕΝΑΝ ΤΡΙΑΔΙΚΟ ΘΕΟ; Η ΓΡΑΦΗ ΛΕΕΙ, ΠΩΣ ΚΑΙ ΤΑ ΔΑΙΜΟΝΙΑ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΦΡΙΤΤΟΥΝ. ΑΠΟΔΕΙΞΤΕ ΜΟΥ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΚΑ, ΑΝ ΕΝΑΣ ΛΑΙΚΟΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΜΕΝΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΝΤΡΕΥΕΙ, ΝΑ ΒΑΠΤΙΖΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΝΕΙ ΤΟ ΣΩΜΑ ΚΑΙ ΑΙΜΑ ΧΡΙΣΤΟΥ, ΓΙΑΤΙ ΑΠΟ ΟΤΙ ΓΝΩΡΙΖΩ, ΣΤΙΣ ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΚΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ, ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΑΚΡΙΒΩΣ ΠΡΑΓΜΑ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ.
 
ΔΗΛΑΔΗ, ΕΝΑΣ ΠΑΣΤΟΡΑΣ ΘΑ ΔΩΣΕΙ ΣΩΜΑ ΚΑΙ ΑΙΜΑ ΚΥΡΙΟΥ, ΕΝΑΣ ΠΑΣΤΟΡΑΣ ΘΑ ΠΑΝΤΡΕΨΕΙ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΝΑΣ ΑΠΛΟΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΜΕΝΟΣ ΠΙΣΤΟΣ ΠΟΥ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ ΕΙΝΑΙ ΙΕΡΕΑΣ. ΜΠΟΡΕΙ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΙΜΕΝΑ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣΔΗΠΟΤΕ “ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ” ΝΑ ΣΕ ΒΑΠΤΙΣΕΙ, ΝΑ ΣΕ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΣΕΙ, ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΤΗΝ ΘΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ;
 
ΔΕΙΞΤΕ ΤΟ ΜΟΥ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΚΑ, ΕΙΔΑΛΩΣ ΠΛΑΝΑΣΘΕ ΜΗ ΕΙΔΟΝΤΑΣ ΤΑΣ ΓΡΑΦΑΣ. ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΕΤΕ ΜΙΑ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗ ΜΕΡΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΑΣ.
 
ΠΑΤΕΡ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
 
 
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Αγαπητέ π. Δημήτριε,
 
Κατ’ αρχήν, δεν μεταφέρεις σωστά αυτά που σου είπα σε παλαιότερη απάντησή μου. Στο επαναλαμβάνω λοιπόν: “Δεν έχω πρόβλημα να βρεθώ σε οποιαδήποτε εκκλησία που κηρύττεται ο Λόγος του θεού καθαρός και ανόθευτος. Το ζητούμενο είναι αν γνωρίζουμε τον Λόγο του Θεού για να συγκρίνουμε αυτά που ακούμε “εξετάζοντες καθ’ ημέραν τας γραφάς αν ούτως έχωσι ταύτα” (Πράξεις Αποστόλων: ιζ΄11)”.
 
Όταν μια Εκκλησία κηρύττει καθαρά και ανόθευτα το Ευαγγέλιο – που δεν έχω πρόβλημα να παρευρεθώ -, που βλέπεις την διαφορετική πίστη; Το δόγμα και το όνομα είναι που αλλάζει μόνο.
 
Όσον αφορά τον “λαϊκό”, -είναι ιερατικός όρος, διότι στα μάτια του Θεού δεν υπάρχουν λαϊκοί και κληρικοί- αν μπορεί να παντρεύει, μάθε πρώτα τί σημαίνει γάμος στα μάτια του Θεού και μετά θα καταλάβεις τα υπόλοιπα. Γάμος δεν είναι η τελετή με την ιερατική μυστηριακή συμμετοχή, αλλά όπως ο Λόγος του Θεού λέει, γάμος έγκυρος στα μάτια του Θεού είναι η ένωση της σάρκας, “και θέλουσιν είσθαι οι δύο εις σάρκα μίαν”. Μέχρι τον 9ον αιώνα η ιερολογία του γάμου δεν ήταν αναγκαία αλλά ελεύθερη, με μια απλή κοινοποίηση ενώπιον της Εκκλησίας. Καμιά νύξη δεν γινόταν για το δήθεν μυστήριο του γάμου. Μυστήριο έγινε για εύλογους λόγους που βλέπουμε και σήμερα. Άρα μη ρωτάς άν κάποιος λαϊκός μπορεί να παντρέψει. Σαν τελετή ο γάμος γίνεται μόνο για τους νόμους του εκάστοτε κράτους.
 
Για το Βάπτισμα, αν και αυτό μπορεί να το εκτελέσει κάθε Αναγεννημένος πιστός, η απάντηση της Βίβλου είναι ΝΑΙ. Βρές μου ένα στοιχείο για τον Φίλιππο που βάπτισε τον Αιθίοπα ευνούχο (Πράξεις:η΄36-38), ότι ήταν ιερωμένος ή Ποιμένας. Ήταν απλά ένας υπηρέτης του Ευαγγελίου, ένας διάκονος του Χριστού.
 
Ο Ανανίας, ένας μαθητής των Μαθητών του Κυρίου, εβάπτισε τον Απόστολο Παύλο (Πράξεις: θ΄10-19), και πάμπολλες άλλες μαρτυρίες ότι το Βάπτισμα δεν το έκαναν μόνο οι Μαθητές του Χριστού, αλλά και διάφορα μέλη της Εκκλησίας. Αυτό όμως γινόταν τον καιρό που δεν ήταν το βάπτισμα μυστηριοποιημένος τυπικισμός όπως σήμερα. Σου τα έδειξα αυτά αγαπητέ π. Δημήτριε ΓΡΑΦΙΚΑ, και όχι αγιογραφικά όπως μου ζήτησες. “Αγιογραφικές” εξηγήσεις μόνο απο το ιερατείο θα λάβεις.
 
“Σπορέας”
===========
 
Για περισσότερες Αντιπαραθέσεις
Δείτε την Κατηγορία μας:
 
ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΕΙΣ
 
 
 
 
ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΕ ΦΙΛΟΥΣ ΣΑΣ

3 Responses to Αντιπαράθεση ιερωμένου (π. Δημήτριος) μέ τόν Γιώργο Οικονομίδη