ΤΟ ΣΑΒΑΝΟ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ

Filed under ΘΡΗΣΚΕΙΑ

Η Μεγάλη Απάτη

 

Για αιώνες, στις συνειδήσεις των Καθολικών χριστιανών, φωλιάζει η μεγαλύτερη – ίσως – ευλάβεια και ο θαυμασμός για το εύρημα που κατέχει το Βατικανό του Πάπα. Πρόκειται για το “Ιερό Σάβανο” του Ιησού Χριστού.

 

Τι είναι;

Είναι ένα ύφασμα γνωστό σαν την “Σινδόνα του Τουρίνου”. Πάνω του υπάρχει ένα μυστηριώδες αποτύπωμα ανδρικού σώματος που έχει καρφιά στα πόδια και στα χέρια καθώς και ένα τραύμα από την πλευρά στο στήθος που έχει λογχισθεί. Τα σημάδια επίσης δείχνουν ότι ο άνδρας που σταυρώθηκε είχε μαστιγωθεί και πληγώθηκε και στο κρανίο.

Αυτά όλα είναι γνωρίσματα των Παθών και Σταύρωσης του Ιησού Χριστού. Είναι αυτή η Σινδόνα – όπως λένε – η ίδια που τύλιξε το σώμα του Ιησού κατά τον ενταφιασμό Του.

Το μήκος της είναι 4 μέτρα και 35 πόντους. Φυλάσσεται μέσα σε ασημένιο κουτί, επιμελώς διπλωμένη, στο παρεκκλήσι του οίκου της Σαβοΐας, στο Τουρίνο της Ιταλίας. Μέχρι τώρα η Σινδόνα από το 1354 μ. χ που έγινε γνωστή, έχει εκτεθεί σε επίδειξη μόνο πέντε φορές.

Η Σινδόνα αυτή είναι (βλέπε ήταν), για τους Καθολικούς -και όχι μόνο- το ιερότερο κειμήλιο της χριστιανοσύνης και με τον καιρό “επένδυσαν” πολλά επάνω της. Αυτό το ύφασμα σχεδόν “θεώθηκε” αφού ήταν, όπως τους είπαν, το σεντόνι που ο Ιωσήφ από Αριμαθείας τύλιξε το νεκρό σώμα του Ιησού τοποθετώντας Τον στον τάφο. Αν αυτή η σινδόνη ήταν πράγματι η ίδια που τύλιξε το σώμα του Ιησού, το ερώτημα και η απορία είναι, πώς αποτυπώθηκε επάνω της η ανεξήγητη αυτή απεικόνιση;

Κανείς δεν μπόρεσε να δώσει μια ικανοποιητική απάντηση, αν και δεν υπάρχει δίχως κάποια συστηματική επιστημονική έρευνα. Αφού άρχισαν κιόλας οι αμφισβητήσεις για την γνησιότητα της, τον λόγο έπρεπε να τον έχει η ελεύθερη επιστημονική έρευνα. Έπρεπε τελικά να μάθουμε την αλήθεια.

 

Το “πράσινο φως” για την έρευνα

Παρ΄ όλες τις αρχικά αντιδράσεις, δόθηκε το “πράσινο φως” για να ερευνηθεί συστηματικά το περιβόητο σεντόνι. Οι δημοτικές αρχές του Τουρίνου παραχώρησαν σε 40 ειδικούς ατομικούς επιστήμονες, από διαφορετικά κράτη, χρονικό περιθώριο 96(!) ωρών για την μελέτη της σινδόνας. Έτσι, τον Σεπτέμβριο του 1978 η αποστολή έφτασε στο Τουρίνο της Ιταλίας μαζί με τον επιστημονικό εξοπλισμό τους, που ήταν μέσα σε 64 μεγάλα κιβώτια, βάρους 6 τόνων. Σκοπός τους ήταν να εξακριβώσουν μια και καλή, αν το σεντόνι αυτό ήταν που τύλιξε το νεκρό σώμα του Ιησού, η όχι. Τα μέλη της αποστολής ανήκαν σε διαφορετικές θρησκευτικές ομάδες. Ήταν Καθολικοί, Διαμαρτυρόμενοι, Εβραίοι, Μορμόνοι, Αγνωστικιστές, ακόμα και άθεοι.

Με αδιάκοπη εργασία, υπέβαλαν την Σινδόνα σε μια, άνευ προηγουμένου εντατική, συστηματική έρευνα, με όλα τα σύγχρονα μέσα, όπως, φασματογράφημα, ακτινογραφίες, βιοχημικές αναλύσεις, τρισδιάστατες φωτογραφίες, κομπιούτερ σύνθεσης εικόνων, κλπ. Η έρευνα αυτή στράφηκε στον καθορισμό της ηλικίας και της γνησιότητας της Σινδόνας.

Για να καθοριστεί η ηλικία της, έπρεπε να γίνουν εξετάσεις με το “Ραδιοϊσότοπο C-14. Αυτό απαιτούσε να καταστραφεί ένα κομμάτι της Σινδόνας στο μέγεθος ενός μαντηλιού και αυτό εμπόδισε τις αρχές να δώσουν την άδεια έρευνας. Ο Ρόμπερτ Ντίνιγκερ, χημικός στα εργαστήρια του Λός Αλάμος, Νέο Μεξικό, μπόρεσε να τελειοποιήσει την μέθοδο του C-14, σε σημείο που δύο η τρεις κλωστές από το ύφασμα ήταν αρκετές για την εξέταση. Οι πέντε ημερών έρευνες, συγκέντρωσαν τόσο υλικό, άφθονο και ποικίλο, ώστε κάποιος από αυτούς αναφώνησε ” για όνομα του Θεού! Τι πρόκειται να κάνουμε με όλα τούτα τα στοιχεία που έχουμε μπροστά μας”;

Τρία χρόνια διασταύρωναν και ταίριαζαν το ένα στοιχείο με το άλλο. Τελικά το πόρισμα της έρευνας ανακοινώθηκε τον Οκτώβριο του 1981. Οι εκπρόσωποι της ομάδας των επιστημόνων, Kenneth Stevenson και Gary Hebermas, έδωσαν στην δημοσιότητα τα κάτωθι:

  1. Ένα από τα ποιο μυστηριώδη ευρήματα είναι η διαπίστωση ότι το πρόσωπο που απεικονίζεται στην Σινδόνη, φέρει θετικές ενδείξεις προσωπογραφίας 3 διαστάσεων…
  2. Η Σινδόνη αποκλείεται να είναι φάρσα κάποιου επιτήδειου ζωγράφου του Μεσαίωνα. Οι χημικές και ακτινολογικές εξετάσεις απέκλεισαν ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Συγκεκριμένα έδειξαν ότι δεν έχει χρησιμοποιηθεί πάνω στην οθόνη κανένα είδος χρωστικής ουσίας, κλπ. Οι κηλίδες είναι δίχως αμφιβολία κηλίδες φυσικού αίματος, επειδή βρέθηκε ότι υπάρχει σ΄ αυτές αιμοσφαιρίνη και σίδηρος. Οι εξετάσεις έδειξαν επίσης, ότι το νεκρό σώμα δεν υπέστη αποσύνθεση στο διάστημα που ήταν τυλιγμένο στην Σινδόνη, πράγμα που μαρτυρεί ότι το πτώμα δεν έμεινε τυλιγμένο για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα.

 

Τόσος κόπος… χαμένος!!!

Όλα αυτά τα… απόλυτα(!) συμπεράσματα, δεν έμειναν απρόσβλητα. Ο ικανότερος ειδικός στο μικροσκόπιο στον κόσμο, Walter McCrone, του Ινστιτούτου Ερευνών του Σικάγου, μας είπε τα εξής, ύστερα από την εξέταση της Σινδόνης.

“Δεν βρήκα τίποτε που να με βεβαιώνει ότι η Σινδόνη είναι γνήσια. Δεν βρήκα, λόγου χάριν, καμιά ένδειξη ότι το αίμα πάνω στο αρχαίο ύφασμα είναι πραγματικά αίμα. Ούτε βρήκα ότι τα αποτυπώματα του σώματος πάνω στην Σινδόνη δημιουργήθηκαν από αναλαμπή μυστηριώδους φωτός. Πιστεύω ότι η απεικόνιση πάνω στην Σινδόνη είναι στην πραγματικότητα ζωγραφιστή με νερομπογιά” και καταλήγει ο McCrone. “Οι 40 επιστήμονες που εργάστηκαν πάνω σ΄ αυτή την οθόνη, συμπέραναν ότι είναι γνήσια, δηλαδή όλοι εκτός από εμένα, επειδή είμαι ο μόνος που πιστεύω ότι η Σινδόνα είναι μια φάρσα απάτης… Αν κάποτε οι εκκλησιαστικές αρχές επιτρέψουν στους επιστήμονες να χρονολογήσουν την ‘Σινδόνη του Τουρίνου” χρησιμοποιώντας την μέθοδο το “ΑΝΘΡΑΚΑ 14”, είμαι βέβαιος ότι τότε θα αποδειχθεί, θετικά και πάνω από κάθε αμφιβολία, πως η Σινδόνη αυτή δεν είναι παρά μια απάτη”.

 

 Η ετυμηγορία της αλήθειας και λίγο διάλειμμα για σκέψεις

Μετά από λίγο καιρό διαβάσαμε στην εφημερίδα…

“Το σάβανο δεν είναι του Ιησού: (Τορίνο, 14). Επιστημονικοί έλεγχοι απέδειξαν ότι το “Σάβανο του Τουρίνου” που επί αιώνες πιστευόταν ότι ήταν το γνήσιο ένδυμα που συνόδεψε τον Χριστό στον τάφο, αποδείχθηκε ότι είναι εντελώς ψεύτικο, ανακοίνωσε ο Καρδινάλιος του Τουρίνου, Αναστάσιο Μπαλεστρέρο.

Ο Μπαλεστρέρο δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου, ότι ειδικοί έλεγχοι με “ΑΝΘΡΑΚΑ 14” που έγιναν σε ειδικά εργαστήρια των ΗΠΑ, Βρετανίας και Ελβετίας, απέδειξαν με βεβαιότητα ποσοστού περισσότερο από 95%, ότι το ύφασμα έχει κατασκευαστεί και ζωγραφιστεί στην περίοδο 1260-1390, φυσικά μετά Χριστό. (ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ 14,10,1988)

Ο Walter McCrone, δικαιώθηκε για την υποστήριξη του αυτή, έστω και μετά θάνατο.

Τα συμπεράσματα δικά σου, αγαπητέ αναγνώστη.

==============

Γιώργος Οικονομίδης

“Σπορέας”

28/10/1997

 

Τό άρθρο όπως δημοσιεύτηκε σε εφημερίδα του εξωτερικού

 

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΕ ΦΙΛΟΥΣ ΣΑΣ