του Γιώργου Οικονομίδη.
Ποιος τάχα δεν γνωρίζει την δημοφιλή ταινία του Φράνκο Τζεφιρέλι για τον Ιησού από την Ναζαρέτ;
Η μεγαλύτερη σε διάρκεια ταινία από όσες γυρίστηκαν στο είδος της, όπου το Πάσχα κάθε έτους προβάλλεται και ως σήριαλ από την τηλεόραση στην μεγάλη Εβδομάδα. Τον πρωταγωνιστή Ρόμπερτ Πάουελ, που υποδυόταν τόν Ιησού, τόν θεώρησαν ως τον καλύτερο ηθοποιό για τον ρόλο αυτό με το υποκριτικό του ταλέντο να «σπάει ταμεία».
Είναι αλήθεια πώς τον ρόλο του Ιησού δεν μπορεί κανείς θνητός να τον υποδυθεί και κατά συνέπεια όλες αυτές οι αναπαραστάσεις μόνο συναισθηματικά μπορούν να μας αγγίξουν αναλογιζόμενοι την ζωή και τα Πάθη του Ιησού Χριστού, όσοι από εμάς δεχτήκαμε τον Κύριο Ιησού στην ζωή μας ώς τον προσωπικό μας Σωτήρα και Κύριο.
Σ’ αυτό πού θέλω να εστιάσω, είναι στο ότι κάθε ηθοποιός πού υποδύεται τον Ιησού υπόκειται και αυτός στήν ανθρώπινη φθορά. Δεν είναι σε θέση να μας δώσει το ακριβές Πάθος του Κυρίου καθώς και τις λεπτομέρειες της ζωής Του, παρά να υποκρίνεται σε ότι αναγράφεται στην Καινή Διαθήκη. Πέραν τούτου καλό θα είναι –δοκιμάζοντας τά πάντα και κατέχοντες μόνο τό καλό– να γνωρίζουμε το ποιόν του ηθοποιού, και κατ’ επέκτασιν του εν λόγω ηθοποιού Ρόμπερτ Πάουελ, όπου στα γυρίσματα της ταινίας –αν και χρόνια αργότερα δήλωσε ότι ταυτίστηκε με τον Ιησού– δεν είχε αυτό πού ό Ιησούς δίδαξε ότι πρέπει να έχουν οι πιστοί Του, δηλαδή την άγια ζωή.
Μια φωτογραφία από τα γυρίσματα της ταινίας πού είδε το φώς της δημοσιότητας, απεικονίζει τον πρωταγωνιστή επάνω στον σταυρό στην διάρκεια ενός διαλείμματος, να πίνει και να καπνίζει προβάλλοντας το πάθος του και τον εθισμό του στις εν λόγω καταχρήσεις. Εύλογο είναι ότι τέτοιος άνθρωπος εξαρτημένος από αμαρτωλά πάθη δεν μπορεί να κρατά τέτοιον ρόλο, άσχετα πού έγραψα παραπάνω ότι «τον ρόλο του Ιησού δεν μπορεί κανείς θνητός να τον υποδυθεί».
Ο ίδιος ο ηθοποιός δήλωσε για την εν λόγω φωτογραφία πώς στον σταυρό επάνω έκανε πολύ κρύο, και για να μην τον κατεβάσουν από τον σταυρό (εφόσον έπρεπε μετά να τον ξαναστήσουν στην θέση του) τον τύλιξαν με μια κουβέρτα όπου με ένα ποτήρι κονιάκ και με συνοδεία ενός τσιγάρου προσπαθούσε να κρατηθεί ζεστός μέχρι την επόμενη σκηνή.
Ποτό και τσιγάρο λοιπόν στον πρωταγωνιστή της ταινίας «Ιησούς από τη Ναζαρέτ» ενώ οι θεατές «εκθειάζουν» τον «Ιησού» στο πανί του κινηματογράφου. Η ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ τελικά δεν έχει ρόλο στην ζωή μας; Εκεί μπορούμε έστω και συναισθηματικά να μάθουμε την αληθινή ζωή και το πάθος του Ιησού Χριστού, πού για όλους εμάς ανέβηκε στον Σταυρό… δίχως ποτό και τσιγάρο.
Γιώργος Οικονομίδης