Τα «δύο πρόσωπα» τού Θεού, οργής καί αγάπης

Filed under ΡΩΤΑΤΕ και ΑΠΑΝΤΑΜΕ
Ερωτήσεις αναγνωστών και οι απαντήσεις μας.
 

NAME: ΠΑΡΗΣ

COUNTRY: ΕΛΛΑΔΑ

 

ΕΡΩΤΗΣΗ: ΧΑΙΡΕΤΩ ΑΔΕΡΦΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΣΕ ΡΩΤΗΣΩ ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΧΩ ΑΚΟΥΣΕΙ ΑΡΚΕΤΕΣ ΦΟΡΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ Ο ΘΕΟΣ ΜΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΔΥΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ, ΕΝΑ ΣΤΗΝ ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ ΠΟΥ ΤΟΝ ΔΕΙΧΝΕΙ ΣΑΝ ΤΙΜΩΡΟ ΚΑΙ ΟΡΓΙΣΜΕΝΟ ΚΑΙ ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΟΠΩΣ ΤΟΝ ΞΕΡΟΥΜΕ ΠΡΑΟ ΚΑΙ ΑΓΑΘΟ. ΠΟΛΛΟΙ ΔΕ ΤΕΙΝΟΥΝΕ ΝΑ ΤΟΝΙΣΟΥΝΕ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΑΥΤΗ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝΕ ΝΑ ΑΦΗΣΟΥΝΕ ΥΠΟΝΟΟΥΜΕΝΑ ΟΤΙ Η ΠΑΛΑΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΘΕΟΠΝΕΥΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΤΡΑΓΙΚΟ ΛΑΘΟΣ ΚΑΤ’ ΕΜΕ. ΤΙ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ; ΒΛΕΠΕΙΣ ΟΝΤΩΣ 2 ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ;

ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΩΤΕΡΩΝ. ΔΟΞΑ ΤΩ ΘΕΩ.

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Αγαπητέ Πάρη,

Ο Θεός είναι με δύο διαφορετικά πρόσωπα μόνο σ’ εκείνους που θέλουν να Τον βλέπουν ως «διπρόσωπο» δίχως να μπορούν να δούν την πραγματικότητα ως έχει. Όμως, ο Θεός της Παλαιάς Διαθήκης είναι ακριβώς ο ίδιος με τον Θεό της Καινής Διαθήκης. Παρόλο που βλέπουμε τον Θεό στην Π.Δ. να «δείχνει σαν τιμωρός και οργισμένος» όπως μου γράφεις πως πολλοί Τον θεωρούν, εντούτοις η αλήθεια είναι ότι ο Θεός δεν είναι ούτε το ένα ούτε το άλλο, αλλά είναι Θεός δικαιοσύνης, είναι Θεός που δεν μεταβάλλεται. Η τιμωρία και η οργή Του είναι επακόλουθο της δικαιοσύνης Του, και όχι του χαρακτήρα Του (διότι Ο ΘΕΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΓΑΠΗ), και η τιμωρία Του σίγουρα έχει επίπτωση μόνο σε εκείνους που Τον αποστρέφονται και Τον αρνούνται.

Η δικαιοσύνη του Θεού λέει ότι, εξ’ αιτίας της αμαρτίας του ανθρώπου επέρχεται πλέον ο θάνατος, και η παρακοή στον Θεό έχει τραγικές συνέπειες. Ο λαός Του (ο Ισραήλ της Παλαιάς Διαθήκης) όταν ακολουθούσε τις εντολές του Θεού είχε πάντα την εύνοια Του, ενώ συνέβαινε το αντίθετο όταν παρήκουε τον Θεό. Ο Θεός απαιτεί δικαιοσύνη και τιμωρεί αυστηρά την αμαρτία. Στην Παλαιά Διαθήκη για εξιλέωση της αμαρτίας ο Θεός απαιτούσε «τιμή αίματος» με θυσίες ζώων μέσω των ιερέων που υπήρχαν τότε. Αντίθετα, επέφερε τιμωρίες –έως και τον θάνατο- σε όσους δεν συμμορφώνονταν με τις διατάξεις Του. Αυτή η «τακτική» του Θεού λέγεται δικαιοσύνη. Την ίδια στάση θα κρατούσε ο Θεός και στις μέρες μας εάν δεν εκπλήρωνε την απαίτηση Του για δικαιοσύνη θυσιάζοντας τον ίδιο Του τον Υιό για χάρη μας. Αντί να συνεχιζόντουσαν οι θυσίες των ζώων για την εξιλέωση των αμαρτιών μας, ο Θεός ευαρεστήθηκε στην μόνη και αληθινή θυσία του αναμάρτητου Ιησού Χριστού και κατ’ επέκταση «πέρασε η οργή» Του ενώ τώρα μας βλέπει σαν δικαιωμένους (ελεημένους) αμαρτωλούς.

Ο Χριστός μας φανέρωσε την Πατρική ιδιότητα του Θεού «Εφανέρωσα το όνομά σου εις τους ανθρώπους» (Ιωάννης: ιζ’ 6), και το Όνομα του Θεού που μας φανέρωσε είναι η επωνυμία «Πατέρας». Πατρική λοιπόν η σχέση του Θεού με τον άνθρωπο, αλλά δεν μπορούσε στην Π.Δ. να δείξει την ιδιότητα Του αυτή εξ’ αιτίας της αμαρτίας που μας χώριζε από Αυτόν, έως ότου έγινε η αποκατάσταση με την σταυρική θυσία του Κυρίου μας Ιησού Χριστού και έτσι στην Καινή Διαθήκη βλέπουμε το Πατρικό πρόσωπο του Θεού. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι όσοι αρνούνται το σταυρικό έργο και δεν πιστεύουν στον Χριστό δεν θα νοιώσουν τον Θεό «της Παλαιάς Διαθήκης» την ημέρα της κρίσεως, διότι, ναι μεν ο Θεός είναι αγάπη, αλλά είναι και δικαιοσύνη, και η δικαιοσύνη Του απαιτεί τον θάνατο του αμαρτωλού.

 
Ευχαριστώ για την επικοινωνία.
 
Με αγάπη Χριστού
Γιώργος Οικονομίδης
sporeas.gr
 
 
Για περισσότερες Ερωτήσεις και Απαντήσεις
Δείτε την Κατηγορία μας:
 
ΡΩΤΑΤΕ καί ΑΠΑΝΤΑΜΕ
 
ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΕ ΦΙΛΟΥΣ ΣΑΣ