Είχε ο Ιησούς Χριστός αδέλφια;

Ερωτήσεις αναγνωστών και οι απαντήσεις μας.

 
ΟΝΟΜΑ: Soterios
ΠΕΡΙΟΧΗ: USA

 

ΕΡΩΤΗΣΗ: Διαβασα το αν Ο ΚΥΡΙΟΣ ειχε αδελφεια η οχι, πολυ ενδιαφερον..θα ηθελα ομως και μια απαντηση στο οτι η λεξη αδελφος στην Αγια Γραφη σημαινει συγγενης..και θα ξερετε τα εδαφια της Π. Διαθηκης που ο Αβρααμ ειπε τον Λοτ αδελφο του ενω ηταν ανιψιος του..και μερικα αλλα εδαφια στην Π. Διαθηκη (Γεν. 13/8, 14/14, 14/16, 29/12, 29/15…κ.α.π). Ειλικρινως ο ΚΥΡΙΟΣ να ευλογει.. Σωτηρης / Σικαγο
 
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Αγαπητέ Σωτήρη,
 
Είναι σωστό ότι στην Παλαιά Διαθήκη η λέξη “αδελφός” εσήμαινε και τον συγγενή οποιουδήποτε βαθμού, αλλά και για πρόσωπα της ίδιας φυλής, καθώς επίσης και για φίλους, σύμμαχους, ομοβάθμιους, και γενικά για τον άνθρωπο. Η σωστή ερμηνεία όμως της λέξης αδελφός/αδέλφια είναι κατά περίπτωση, και σε σύγκριση πάντα με άλλα εδάφια της Βίβλου.
 
Στο άκουσμα περί σαρκικών αδελφών του Ιησού, υπάρχει μια αδικαιολόγητη αντίδραση από πλευράς Ορθοδόξου Εκκλησίας, και με διάφορα τεχνάσματα προσπαθούν να παρουσιάσουν τους αδελφούς και τις αδελφές του Ιησού (Ματθαίος: ιγ’ 55-56) ως δήθεν παιδιά του Ιωσήφ -άνδρα της Μαρίας- από προηγούμενο γάμο του, ή ακόμα και παιδιά του Κλωπά, αδελφού του Ιωσήφ, και κατά συνέπεια πρώτων εξάδελφων του Ιησού. Εικάζεται μάλιστα ότι ο Ιωσήφ ήταν γέροντας (για να μπορούν μάλλον να δικαιολογήσουν την πληθώρα παιδιών, το λιγότερο έξι) και η Μαρία μόλις 15 ετών όταν αρραβωνιάστηκαν, πράγμα που μπορούμε να συμπεράνουμε ότι τα δήθεν παιδιά του Ιωσήφ ή του Κλωπά, ήταν μεγαλύτερα στην ηλικία και από την ίδια την Μαριάμ. Κάτι τέτοιο φυσικά είναι τελείως ανιστόρητο και ακατανόητο, για να μη πω ανόητο.
 
Αν κατ’ υπόθεσιν είχε παιδιά ο Ιωσήφ, πως και δεν τα πήρε μαζί του στην απογραφή που ο Καίσαρας Αύγουστος διέταξε να γίνει και πήγε μόνος του με την Μαριάμ; Η Καινή Διαθήκη μας μιλάει καθαρά ότι τα παιδιά -αδέλφια και αδελφές του Ιησού- ήταν παιδιά της Μαρίας μετά από την γέννηση του ΠΡΩΤΟΤΟΚΟΥ υιού της Ιησού, και όχι του ΜΟΝΟΓΕΝΗ της, αν υποθέσουμε ότι δεν έκανε άλλα παιδιά μετά από τον Ιησού. Εξ’ άλλου, ο Απόστολος Ιάκωβος ρητά ονομάζεται “αδελφός του Κυρίου” [“άλλον δε των αποστόλων δεν είδον, ειμή Ιάκωβον τον αδελφόν του Κυρίου“] (Γαλάτας: α’ 19).
 
Δεν πρέπει να παραβλέψουμε και τον λόγο που δογματίζεται κατ’ αυτόν τον τρόπο η Ορθόδοξη Εκκλησία. Ποτέ δεν θα έδινε σημασία στο εν λόγω θέμα μας αν προηγουμένως δεν υποστήριζε το δόγμα της “αειπαρθενίας” της Μαριάμ, που εμφανίστηκε για πρώτη φορά τον 2ον αιώνα ξεπηδώντας μέσα από φανταστικούς μύθους των απόκρυφων βιβλίων, πιστεύοντας ότι η αγία Παρθένος παρέμεινε παρθένος και μετά την γέννηση του Ιησού.
 
Μελετώντας σε βάθος τον Λόγο του Θεού, μπορούμε να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα πέραν της καθαρότητας των αναφορών που η Καινή Διαθήκη μας κάνει για τα αδέλφια του Κυρίου δια στόματος Ματθαίου και Μάρκου. Στην περίπτωση που ο Κύριος έβγαλε με το μαστίγιο από τον Ναό τους “παπατζήδες”, ο ευαγγελιστής Ιωάννης (β’ 17) μας λέει ότι:
 
“Τότε ενεθυμήθησαν οι μαθηταί αυτού ότι είναι γεγραμμένον, Ο ζήλος του οίκου σου με κατέφαγεν”.
 
Η αναφορά αυτή γίνεται στην προφητεία που διαβάζουμε στον Ψαλμό ξθ’ 9, που λέει:
 
“Διότι ο ζήλος του οίκου σου με κατέφαγε· και οι ονειδισμοί των ονειδιζόντων σε επέπεσον επ εμέ”.
 
Στον ίδιο Ψαλμό και στο ίδιο εδάφιο αναφέρεται και ο Απόστολος Παύλος λέγοντας:
 
“…επειδή και ο Χριστός δεν ήρεσεν εις εαυτόν, αλλά καθώς είναι γεγραμμένον, Οι ονειδισμοί των ονειδιζόντων σε επέπεσον επ’ εμέ” (Ρωμαίους: ιε’ 3).
 
Το εδάφιο 9 όμως του Ψαλμού ξθ, είναι ακόλουθο του εδαφίου 8, και εκεί διαβάζουμε τα εξής προφητικά λόγια για τον Ιησού Χριστό:
 
“Ξένος έγεινα εις τους αδελφούς μου, και αλλογενής εις τους υιούς της μητρός μου”.
 
Μερικοί όμως τα λόγια αυτά τα ερμηνεύουν όπως τους βολεύει, λέγοντας ότι η προφητεία αυτή αναφέρεται στον λαό Ισραήλ ως υιούς, και τον Ισραήλ ως την Μητέρα, αλλά ο Λόγος του Θεού μας βεβαιώνει ότι ο Κύριος ομιλεί πράγματι για την Μητέρα Του και τα αδέλφια Του που δεν πίστευαν σ’ Αυτόν από την αρχή ακόμα της διακονίας Του,
 
“Διότι ουδέ οιαδελφοίαυτού επίστευον εις αυτόν” (Ιωάννης: ζ’ 5).
 
Ο Ιωάννης και πάλι μας λέει ότι:
 
“Εις τα ίδια ήλθε, και οι ίδιοι δεν εδέχθησαν αυτόν” (Ιωάννης: α’ 11),
 
αναφερόμενος στους Ισραηλίτες, αλλά και οι αδελφοί του Ιησού συγκαταλέγονται μέσα σ’ αυτούς. Με τα γενόμενα όμως στην διακονία του Κυρίου, οι αδελφοί Του στο τέλος Τον πίστεψαν και Τον δέχτηκαν ως τον Μεσσία, όπως είναι ο Ιούδας, και ο Ιάκωβος. Όλα αυτά μας αποδεικνύουν του λόγου το αληθές περί πραγματικών σαρκικών αδελφών του Ιησού, γι’ αυτό πιο πάνω σου είπα ότι πρέπει να μελετάμε σε βάθος τον Λόγο του Θεού, για να έχουμε ασφαλή εικόνα των γεγονότων.
 
Το ερώτημα σου αγαπητέ Σωτήρη ήταν αν η λέξη αδελφός σήμαινε και τον συγγενή, και σου είπα ναι. Έπρεπε όμως να κάνω και αυτή την αναφορά για να δώσω την έμφαση που αρμόζει στο ερώτημα σου -που είναι και πολλών άλλων- και για να καταλάβουμε ότι ανάλογα την περίπτωση που η Βίβλος μας αναφέρει, έχει και η κάθε λέξη την έννοια της, όπως η λέξη “αδελφός” στην προκειμένη περίπτωση.
 
Το συμπέρασμα είναι ότι, η Μαριάμ μετά τον Ιησού γέννησε και άλλα παιδιά χωρίς αυτό να υποβαθμίζει ή και να εξουδετερώνει ακόμα την Παρθενική Γέννηση του Κυρίου μας Ιησού Χριστού. Πρέπει επίσης να σημειώσω ότι, αν κάποιος πιστεύει ότι δεν είχε άλλα παιδιά η Μαρία και άλλος πιστεύει το αντίθετο, αυτό δεν είναι αιτία για να στερηθεί κάποιος την βασιλεία των ουρανών, αλλά η ουσία είναι η πλήρη παράδοση του ατόμου και η υποταγή με πίστη σ’ Αυτόν που η Μαρία γέννησε ως Πρωτότοκο, τον Κύριο μας Ιησού Χριστό.
 
 
Ευχαριστώ για την επικοινωνία.
 
Με αγάπη Χριστού
Γιώργος Οικονομίδης
sporeas.gr
 
 
Για περισσότερες Ερωτήσεις και Απαντήσεις
Δείτε την Κατηγορία μας:
 
ΡΩΤΑΤΕ καί ΑΠΑΝΤΑΜΕ
 
 
 
ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΕ ΦΙΛΟΥΣ ΣΑΣ