Ερωτήσεις αναγνωστών και οι απαντήσεις μας.
From: Μάριος
Date: 24/9/2012 9:14:02 πμ
Subject: ΠΡΟΣ ΦΙΛΤΑΤΟ ΣΠΟΡΕΑ
Message Body: ΑΓΑΠΗΤΕ ΦΙΛΕ ΣΠΟΡΕΑ ΔΙΑΒΑΣΑ ΣΗΜΕΡΑ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΑΣ ΣΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΠΩ ΟΤΙ ΕΙΜΑΙ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΜΕΝΟΣ ΣΕ ΜΕΓΑΛΟ ΒΑΘΜΟ. ΣΥΓΧΩΡΕΣΤΕ ΜΕ ΑΝ ΣΑΣ ΚΟΥΡΑΖΩ ΜΕ ΤΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΜΟΥ ΑΛΛΑ ΕΧΩ ΠΟΛΛΕΣ ΑΝΗΣΥΧΙΕΣ ΚΑΙ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ.
ΔΙΑΒΑΣΑ ΤΙΣ ΠΡΟΑΛΛΕΣ ΤΟ ΜΑΤΘΑΙΟΣ: 1′ 11 ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΩ ΔΙΟΤΙ Ο ΙΩΣΙΑΣ ΣΚΟΤΩΘΗΚΕ ΣΕ ΜΑΧΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΥΣ ΑΙΓΥΠΤΙΟΥΣ ΠΕΡΙΠΟΥ 22 ΕΤΗ ΠΡΟ ΒΑΒΥΛΩΝΙΑΚΗΣ ΑΙΧΜΑΛΩΣΙΑΣ. ΤΙ ΕΞΗΓΗΣΗ ΘΑ ΜΟΥ ΔΙΝΑΤΕ;
ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ,
ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ
ΜΑΡΙΟΣ.
Απάντηση: Αγαπητέ Μάριε,
Τά σχετικά εδάφια από τό Ματθαίος: 1′ 10-11, είναι τά εξής:
“Εζεκίας δε εγέννησε τον Μανασσή, Μανασσής δε εγέννησε τον Αμών, Αμών δε εγέννησε τον Ιωσίαν, Ιωσίας δε εγέννησε τον Ιεχονίαν και τους αδελφούς αυτού επί της μετοικεσίας Βαβυλώνος”.
Ενδιαφέρουσα η παρατήρηση σου, διότι μέ μιά πρώτη ματιά έχουμε εδώ κάποιο θέμα πού μάλλον παρουσιάζει αντίφαση ή σφάλμα. Προσωπικά επειδή πιστεύω ότι ό Λόγος τού Θεού είναι υπό τήν καθοδήγηση τού Αγίου Πνεύματος, δέν μπορώ νά δεχθώ οποιαδήποτε αντίφαση μέσα στήν Βίβλο.
Για τό συγκεκριμένο μέρος τού Ματθαίου, χρειάζεται έρευνα Ιουδαϊκών γενεαλογιών, κάτι τό οποίον δέν είμαι σέ θέση αλλά ούτε έχω τήν διάθεση νά ερευνήσω σέ βάθος, ώς χάσιμο χρόνου δηλαδή, εφόσον δέν είναι σωτηριακό θέμα, καί αυτό διότι πιστεύω πώς είναι αληθή τά όσα ο Ματθαίος μάς μεταφέρει στίς γενεαλογίες τού Ευαγγελίου του. Πέραν τούτου όμως θά σού γράψω τήν άποψη μου εν περιλήψει.
Αυτό πού θά πρέπει νά προσέξουμε ιδιαίτερα είναι ότι η μετοικεσία τής Βαβυλώνας δέν ήταν μία καί μόνη, αλλά τέσσερις φορές στό σύνολο καί αυτό σέ μεγάλο χρονικό διάστημα, όπου υπολογίζεται σέ 50 ή 70 χρόνια σύμφωνα καί μέ τήν προφητεία τού Ιερεμία. Η πρώτη έγινε τό 606 π.Χ, η δεύτερη τό 597 π.Χ, η τρίτη τό 586 π.Χ καί ή τέταρτη τό 581 π.Χ.
Ο Ιωσίας (639-608 π.Χ.) πέθανε 2 χρόνια πρίν από τήν πρώτη μετοικεσία τού 606 π.Χ., καί όχι 22 χρόνια όπως γράφεις. Ήταν γιός τού Αμών και εγγονός τού Μανασσή. Ήταν βασιλιάς τού Ιούδα όπου καί “εγέννησε τον Ιεχονίαν και τους αδελφούς αυτού επί της μετοικεσίας Βαβυλώνος” σύμφωνα μέ τόν Ματθαίο.
Ας δούμε όμως αυτό τί σημαίνει:
Η αναφορά στην γενεαλογία δέν είναι αποκλειστικά μόνο γιά πατέρα καί γιό, αλλά τό “εγέννησεν” φανερώνει καί τούς μετέπειτα απογόνους, όπως π.χ. ο εγγονός κάποιου μπορεί να αναφέρεται καί ώς γιός. Εν προκειμένω έχουμε τόν Ιωσία νά γεννά τόν Ιεχονίαν, όμως δέν βλέπω πουθενά ο Ιεχονίας νά είναι γιός τού Ιωσία, παρά μόνον εγγονός του.
Ο Ιεχονίας ή αλλιώς Ιωαχείν, ήταν γιός τού Ελιακείμ ή Ιωακείμ όπως τόν επονόμασε ο Φαραώ, καί ο Ελιακείμ (κακός βασιλιάς πού μέ δόλο άρπαξε τήν βασιλεία από τόν αδελφό του καί πρωτότοκο γιό τού Ιωσία) ήταν δευτερότοκος γιός τού Ιωσία. Ο Ιωσίας πέθανε τό έτος 608 π.Χ., καί ανέλαβε ο γιός του Ελιακείμ τήν βασιλεία τού Ιούδα. Στίς ημέρες του Ελιακείμ (τρίτο έτος τής βασιλείας του) η Βαβυλώνα υπέταξε γιά λίγο καιρό τήν Ιερουσαλήμ. Ο Ελιακείμ ή Ιωακείμ, ήταν ο πατέρας τού Ιεχονία (καί όχι ο Ιωσίας) όπου ο Ματθαίος γράφει ότι, ” Ιωσίας δε εγέννησε τον Ιεχονίαν και τους αδελφούς αυτού επί της μετοικεσίας Βαβυλώνος”. Ο Ιεχονίας όμως, δέν ήταν, όπως είπα, γιός τού Ιωσία αλλά ήταν απόγονος (εγγονός) αυτού, όπου καί υπήρχε στίς ημέρες τής μετοικεσίας τής Βαβυλώνας. Εκεί αναφέρεται ο Ματθαίος γιά τόν “Ιεχονίαν και τους αδελφούς αυτού” ενώ τό “μπέρδεμα” υπάρχει στήν μή σωστή μας κατανόηση τής έννοιας “εγέννησε” πού υποδηλώνει, ναί μέν τήν φυσική γέννα, αλλά καί τήν γενεά μιάς οικογένειας.
Συμπέρασμα τούτων είναι ότι, ο Ιωσίας ήταν πρόγονος τού Ιεχονία καί τών αδελφών του ποὐ ζούσαν στίς ημέρες τής μετοικεσίας Βαβυλώνος, και ο Ματθαίος αναγράφει τά ονόματα συνοπτικά, παραλείποντας κάποια ενδιάμεσα ονόματα, όπως από τόν Ιωσία πηγαίνει στόν (εγγονό του) Ιεχονία παραλείποντας τούς δύο γιούς τού Ιωσία, Ιωάχαζ καί Ελιακείμ.
Πιθανόν φίλε Μάριε να δείχνει πολύπλοκη ή εξήγηση μου αυτή, όμως όσον αφορά τίς γενεαλογίες αλλά καί τίς χρονολογίες τών γεγονότων, όπου καί διακρίνουμε κάποιες αποκλίσεις, δέν πρέπει νά ξεχνάμε ότι η εποχή εκείνη ήταν δύσκολη και πολλά γεγονότα καί χρονολογίες από μνήμης περιγραφόντουσαν καί κατά συνέπεια υπήρχε ο κίνδυνος απόκλισης καί πολύ περισσότερο μέ τίς αντιγραφές τών κειμένων, δίχως όμως αυτό νά σημαίνει ότι αλλοιώνεται η ουσία τού Λόγου τού Θεού. Εύχομαι νά σού έδωσα μιά απάντηση.
Ευχαριστώ για την επικοινωνία. Με αγάπη Χριστού Γιώργος Οικονομίδης “sporeas.gr“ Για περισσότερες Ερωτήσεις και Απαντήσεις Δείτε την Κατηγορία μας: ΡΩΤΑΤΕ καί ΑΠΑΝΤΑΜΕ
Αγαπητέ φίλε Καλαματιανέ,
δέν μέ εκπλήσει η παρατήρησή σου, γιά τόν λόγο ότι είναι άκαιρη, αλλά αυτό πού μέ εκπλήσει είναι τό σκεπτικό σου. Απ’ όλη τήν αναφορά μου στό παραπάνω ερώτημα, μέ πλήθος αναφορών σέ γενεαλογίες, αυτό μόνο βρήκες νά παρατηρήσεις; Μιλάς γιά ΑΝΤΙΦΑΣΗ μου… καί μάλιστα “καραμπινάτη” εφόσον λές: “ΑΥΤΟ ΚΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΦΑΣΗ”. Εάν έκανες φίλε μου μιά σωστότερη ανάγνωση τού κειμένου μου θά έβλεπες ότι μιλώ γιά τίς αντιγραφές πού γίνονται στόν Λόγο του Θεού όπου και υπάρχει ό κίνδυνος σφάλματος, καί όχι γι’ Αυτόν καθ’ αυτόν τόν Λόγο του Θεού στό αρχικό του κείμενο όπου κανείς δέν μπορεί νά βρεί αντίφαση ή λάθος.
Ευχαριστώ πού επισκέφθηκες τόν sporeas.gr
Γ.
Προσωπικά επειδή πιστεύω ότι ό Λόγος τού Θεού είναι υπό τήν καθοδήγηση τού Αγίου Πνεύματος, δέν μπορώ νά δεχθώ οποιαδήποτε αντίφαση μέσα στήν Βίβλο. ……δέν πρέπει νά ξεχνάμε ότι η εποχή εκείνη ήταν δύσκολη και πολλά γεγονότα καί χρονολογίες από μνήμης περιγραφόντουσαν καί κατά συνέπεια υπήρχε ο κίνδυνος απόκλισης καί πολύ περισσότερο μέ τίς αντιγραφές τών κειμένων,…ΣΥΓΓΝΩΜΗ κΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ …ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΚΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΦΑΣΗ