Ερωτήσεις αναγνωστών και οι απαντήσεις μας.
Περί Αγίου Πνεύματος.
NAME: ΓΙΩΡΓΟΣ
ΕΡΩΤΗΣΗ: ((ΜΙΑ ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΑΓ. ΠΝΕΥΜΑ)) ΠΡΑΞ.Θ. 5 ΕΦΟΣΟΝ Ο ΙΗΣΟΥΣ ΗΤΑΝ ΣΤΑ ΔΕΞΙΑ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ, ΚΑΙ ΣΤΗ ΓΗ ΗΛΘΕ ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΑ ΤΟ ΑΓ. ΠΝΕΥΜΑ Ο ΠΑΡΑΚΛΗΤΟΣ, ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΑ Ο ΙΗΣΟΥΣ; ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΤΟ ΑΓ. ΠΝΕΥΜΑ ΤΗΝ ΩΡΑ ΕΚΕΙΝΗ; ΜΗΠΩΣ ΤΟ ΑΓ. ΠΝΕΥΜΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΙΗΣΟΥΣ; ΓΙΑΤΙ ΤΟΥΣ ΛΕΕΙ ΣΤΟ ΙΩΑΝ.ΙΔ 17 ΟΤΙ ΤΟ ΠΝ. ΤΗΣ ΑΛΗΘ. ΜΕΝΕΙ ΜΑΖΙ ΣΑΣ ΤΩΡΑ, ΕΝΟΩΝΤΑΣ ΤΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΣΑ ΣΑΣ ΜΕΤΑ. -ΕΠΙΣΗΣ ΤΟΥΣ ΛΕΕΙ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΚΕΦ. ΣΤΟ 16 ΕΔΑΦ. ΟΤΙ Ο ΠΑΡΑΚΛΗΤΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ ΣΤΟΝ ΑΙΩΝΑ, ΚΑΙ ΣΤΟ ΜΑΤΘ. ΚΗ. 20 ΛΕΕΙ ΕΓΩ ΘΑ ΕΙΜΑΙ ΜΑΖΙ ΣΑΣ ΣΤΟΝ ΑΙΩΝΑ. ΠΟΙΟΣ ΤΕΛΙΚΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΜΑΖΙ ΜΑΣ ΣΤΟΝ ΑΙΩΝΑ Ο ΙΗΣΟΥΣ, Η ΤΟ ΑΓ. ΠΝΕΥΜΑ; -ΕΑΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΓ. ΠΝΕΥΜΑ ΤΟΤΕ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ Ο ΙΗΣΟΥΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑ ΔΕΞΙΑ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ ΣΤΟΝ ΠΑΥΛΟ, ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΟ ΑΓ. ΠΝΕΥΜΑ; – ΣΥΓΚΡΙΝΕΤΕ ΜΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΚΑΙ ΤΟ ΕΔΑΦΕΙΟ ΠΡΑΞ. ΙΓ 2 –ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Αγαπητέ Γιώργο,
Με τον τρόπο που ρωτάς περί του Αγίου Πνεύματος, καταλαβαίνω ότι, έχεις καταλήξει στα συμπεράσματα σου. Αφού ρωτάς όμως θα σου απαντήσω τι ο Λόγος του Θεού λέει για το Άγιο Πνεύμα.
Όσον αφορά το εδάφιο “Ρωμαίους θ΄ 5”, τον Απόστολο Παύλο τον σταμάτησε, από τον σκοπό που είχε να καταδιώξει την Εκκλησία του Χριστού, ο ιδρυτής της Εκκλησίας, δηλαδή ο ίδιος ο Ιησούς Χριστός. Ο Παύλος άκουσε την φωνή Του να του λέει: “Σαούλ, Σαούλ, γιατί με καταδιώκεις”; Δεν ήταν το Άγιο Πνεύμα που μίλησε, αλλά ο ίδιος ο Κύριος. Ρωτάς, αφού μίλησε ο Χριστός, “πού ήταν το Άγιο Πνεύμα την ώρα εκείνη”; Σου απαντώ ότι, ΚΑΙ το Άγιο Πνεύμα είναι πανταχού παρών, όπως ο Υιός και ο Πατέρας Θεός. Αν περιορίζουμε το Πνεύμα, Το ομοιώνουμε με την δική μας φύση, και αυτό αποτελεί βλασφημία.
ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ ΚΑΙ Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ, ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ.
Αυτό μας το ξεκαθαρίζει η Αγία Γραφή, (Λουκάς: γ΄ 21-22).
Όσον αφορά το “Ιωάννης: ιδ΄ 17”, θα πρέπει να διαβάσεις από το εδάφιο 15 έως το 17 για να καταλάβεις την σωστή έννοια του Παράκλητου. Στο εδάφιο 17 ο Ιησούς μιλάει για ΑΛΛΟΝ Παράκλητο, και δέν εννοεί τον εαυτό Του, όπως εσφαλμένα νομίζεις. Είπε στους Μαθητές Του ότι,
“Εγώ όμως την αλήθειαν σας λέγω· συμφέρει εις εσάς να απέλθω εγώ. Διότι εάν δεν απέλθω, ο Παράκλητος δεν θέλει ελθεί προς εσάς· αλλ’ αφού απέλθω, θέλω πέμψει αυτόν προς εσάς·“ (Ιωάννης: ις΄ 7).
Τα επόμενα εδάφια που αναφέρεις, θα τα ερμηνεύσεις σωστά μόνο αν πιστεύεις στην πλήρη ενότητα του Πατέρα, του Υιού και του Αγίου Πνεύματος.
Ευχαριστώ για την επικοινωνία.
Με αγάπη Χριστού Γιώργος Οικονομίδης “sporeas.gr“Είναι ο Θεός ΤΡΙΑΔΑ;
NAME: ΓΙΩΡΓΟΣ mail: georgeli40@yahoo.grΕΡΩΤΗΣΗ: ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΜΟΥ ΠΕΙΤΕ Ο ΘΕΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΡΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ, ΔΗΛ. Ο ΘΕΟΣ ΠΑΤΕΡ. Ο ΘΕΟΣ ΥΙΟΣ, ΚΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΑΓ. ΠΝΕΥΜΑ; Η Ο ΜΟΝΟΣ ΘΕΟΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΕΝΑ ΠΡΟΣΩΠΟ (Π.Χ. ΚΑΘΩΣ ΛΕΕΙ Ο ΛΟΓΟΣ….ΚΥΡΙΕ ΠΟΥ ΝΑ ΚΡΥΦΤΩ ΑΠΟ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΣΟΥ, ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΟ ΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΣΟΥ,)ΕΙΧΕ ΤΡΕΙΣ ΦΑΝΕΡΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΡΟΣΩΠΑ; 2)ΠΟΣΟΙ ΠΑΡΑΚΛΗΤΟΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ, ΕΝΑΣ Η ΔΥΟ; ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΕΞΗΓΗΣΤΕ ΜΟΥ ΣΤΟ ΙΩΑΝ. ΙΔ.16-17 ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΠΑΡΑΚΛΗΤΟ ΤΟ ΠΝ. ΤΗΣ ΑΛΗΘ. ΠΩΣ ΛΟΙΠΟΝ ΣΤΟ Α’ ΙΩΑΝ. Β 1 ΛΕΕΙ ΠΑΡΑΚΛΗΤΟ ΤΟΝ ΙΗΣΟΥ; ΠΟΣΟΙ ΛΟΙΠΟΝ ΕΙΝΑΙ; -ΜΗΠΩΣ ΤΟ ΠΝΕΥΜ. ΤΗΣ ΑΛΗΘ. ΕΙΝΑΙ Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΙΗΣΟΥΣ; ΑΠΑΝΤΗΣΤΕ ΜΟΥ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Αγαπητέ Γιώργο,
Για τις τρεις προσωπικότητες της Θεότητας, η Αγία Γραφή μας δίνει πολύ φως, αλλά χρειάζονται μάτια για να το δουν. Επειδή η Βίβλος δεν αναφέρει την λέξη ΤΡΙΑΔΑ, οι πολέμιοι των αληθειών αρέσκονται να το χρησιμοποιούν σαν “όπλο”. Δέν είναι όμως έτσι. Η έννοια της Τριάδας, είναι διάσπαρτη μέσα στην Αγία Γραφή.
Απορείς για το εδάφιο “ΚΥΡΙΕ ΠΟΥ ΝΑ ΚΡΥΦΤΩ ΑΠΟ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΣΟΥ”, και δέν λέει ΑΠΟ ΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΣΟΥ (πληθυντικός). Η Γραφή δεν παραλογίζεται. Από του προσώπου σου, όταν λέει, αναφέρεται στον τριαδικό Θεό ως ενότητα. Αν αυτό δεν σε ικανοποιεί, τότε διάβασε εδάφια για την Τριάδα όπως αυτά:
“Και είπεν ο Θεός, Ας κάμωμεν άνθρωπον…”(Γένεσις: α΄26).
“Και είπεν Κύριος ο Θεός, Ιδού, έγινεν ο Αδάμ ως είς εξ΄ υμών…” (Γένεσις: γ΄ 22).
Και στην κατασκευή του πύργου της Βαβέλ, ο Θεός είπε:
“ΕΛΘΕΤΕ, ας καταβώμεν, και ας συγχύσωμεν την γλώσσαν αυτών“ (Γένεσις: ια΄ 7).
Επίσης, στην αρχή της Γενέσεως, εδάφιο 1, “Εν αρχή εποίησεν ο Θεός”, το Εβραϊκό κείμενο γράφει αντί για Θεός “ΕΛΩΧΙΜ” που είναι πληθυντικός, και σημαίνει πέραν του ενός προσώπου. Και κατά την βάπτιση του Ιησού Χριστού βλέπουμε την παρουσία και των τριών προσώπων,
“Αφού δε εβαπτίσθη πας ο λαός, βαπτισθέντος και του Ιησού και προσευχομένου, ηνοίχθη ο ουρανός και κατέβη το Πνεύμα το Άγιον εν σωματική μορφή ως περιστερά επ’ αυτόν, και έγεινε φωνή εκ του ουρανού, λέγουσα· Συ είσαι ο Υιός μου ο αγαπητός, εις σε ευηρεστήθην”(Λουκάς: γ΄ 21-22).
Για τον Παράκλητο απάντησα στην πρώτη σου ερώτηση (παραπάνω), αλλά συμπληρωματικά σου λέω ότι, η λέξη “Παράκλητος” έχει την έννοια του συνηγόρου και του παρηγόρου. Ο Ιησούς Χριστός, ως συνήγορος Παράκλητος, μας υπερασπίζεται από τις κατηγορίες του διαβόλου μπροστά στον Θεό Πατέρα. Το άγιο Πνεύμα, ως παρήγορος Παράκλητος των πιστών εδώ στη γη, παρηγορεί και καθοδηγεί τους πιστούς σε μία άγια ζωή όπως ο Θεός θέλει.
Ευχαριστώ για την επικοινωνία.
Με αγάπη Χριστού Γιώργος Οικονομίδης “sporeas.gr“ Δείτε την Κατηγορία μας: ΡΩΤΑΤΕ καί ΑΠΑΝΤΑΜΕ
Παρακαλώ ενημερώστε με, σε ποιό φόρουμ πήρε μέρος Ο κ. Μαυρομάγουλος, (με το ψευδώνυμο Νικρομ), υποστηρίζοντας τη θεωρία της εξέλιξης.
Ευχαριστώ.