Εκκλησία επίσκοποι και κοινωνία
elet@enet.gr
*Οι Επίσκοποι της Ελλαδικής Εκκλησίας μήπως έχουν ξεχάσει:
1. Ότι εκπροσωπούν[*] τον Εσταυρωμένο Κύριο, που δεν φόρεσε χρυσή μίτρα στο κεφάλι, αλλά ακάνθινο στέφανο, δεν κράτησε στα χέρια του ηγεμονικό σκήπτρο, αλλά εξευτελιστικό κάλαμο, δεν ντύθηκε με ολόχρυσα αυτοκρατορικά ενδύματα, αλλά με πτωχή πορφύρα;
2. Μήπως ξεχνούν ότι ορκίζονται πτωχεία, παρθενία, υπακοή και όμως διαμένουν σε μητροπολιτικά μέγαρα και κινούνται με πολυτελέστατες κούρσες τελευταίου μοντέλου; Μερικοί αποκτούν και περιουσίες που για κάλυψη χρησιμοποιούν ενίοτε συγγενικά πρόσωπα. Μερικοί βέβαια, όχι όλοι.
3. Μήπως ξεχνούν τα τερατώδη ηθικά σκάνδαλα που προβάλλονται και δημόσια από τα ΜΜΕ και δεν κινούν το δάκτυλό τους, για την κάθαρση της Εκκλησίας;
4. Μήπως ξεχνούν τους κανόνες της Εκκλησίας που απαιτούν για την εκλογή τους “ψήφω κλήρου και λαού” καλή μαρτυρία, μήπως τους διαφεύγει η περικοπή του Παύλου “Προς Τιμόθεον Α’ στίχ. 24” “δει ουν τον Επίσκοπον ανεπίληπτον είναι, νηφάλιον, σώφρονα, κόσμιον, φιλόξενον, διδακτικόν, μη πάροινον, μη πλήκτην, μη αισχροκερδή, αλλ’ επιεική, άμαχον, αφιλάργυρον…» κ.λπ.;
σημ. “Σπορέα”: τα εδάφια αυτά βρίσκονται στην Α’ Τιμόθεον: γ’ 2-3, και όχι στην παραπομπή που ο αρθρογράφος -από δικό του ή της εφημερίδας λάθος- μας παραπέμπει. Πλέον τούτου, επισημαίνουμε ότι στα εδάφια αυτά βρίσκεται, για τον επίσκοπο, και η φράση: “μιας γυναικός άνδρα” (αρχαίο κείμενο) -που αντιτάσσεται στην υποχρεωτική “αγαμία του κλήρου”- κάτι που ο κ. Κυρούσης παραλείπει.
Όλο το κεφάλαιο της επιστολής προς Τιμόθεον, διαβάστε το ΕΔΩ ή την ακούστε όλη επιστολή την ΕΔΩ
5. Το πιο σκανδαλώδες, διερωτώμαι, μήπως “εμπαίζουν το Άγιον Πνεύμα” όταν ισχυρίζονται ότι επικαλούνται τον φωτισμό του με την προσευχή, για την εκλογή επισκόπου, ενώ γνωρίζει και ο πιο αγράμματος χριστιανός τις διαβουλεύσεις, τις ίντριγκες, τις διαπλοκές, τις υποσχέσεις που λειτουργούν στα παρασκήνια;
6. Μήπως ξεχνούν την οικονομική αθλιότητα, μεγάλου μέρους του ποιμνίου τους; Ρωσοπόντιοι, Άνω Λιόσια, Πέραμα, άνεργοι, ορφανά χωρίς στέγη και τροφή. Τα μεγάλα έσοδα των ιερών προσκυνημάτων, Παναγία της Τήνου, Αγία Παρασκευή Τεμπών, Παναγία Σουμελά κ.λπ. κοινωνική στήριξη, πού και πώς διατίθενται; Δεν θα μπορούσαν μ’ αυτά τα χρήματα να στεγάσουν αυτούς τους πρόσφυγες, που οι καλύβες τους πλημμυρίζουν τον χειμώνα και τα παιδιά τους παγώνουν από το κρύο και είναι σκελετωμένα από την πείνα και την αθλιότητα;
7. Μήπως ξεχνούν ότι είναι ανεπίτρεπτο να υποστηρίζουν κομματικές παρατάξεις;»
Μετά τιμής Π. Κυρούσης
θεολόγος-συγγραφέας
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ – 28/12/2007
[*] Σημ. “Σπορέα”: Η εκπροσώπηση του Εσταυρωμένου Ιησού Χριστού από το ιερατείο, είναι εσφαλμένη αντίληψη, και κατά συνέπεια δεν δεχόμαστε ως σωστή αυτή την άποψη. Το ιερατείο και οι ιερείς, καταργήθηκαν με την Θυσία του Ιησού Χριστού, και η προς Εβραίους Επιστολή του Αποστόλου Παύλου -αλλά και όλη η Καινή Διαθήκη-, μας ρίχνει άπλετο φως για του λόγου το αληθές. Ο πιστεύων στον Ιησού Χριστό, μπορεί να πλησιάζει δι’ Αυτού τον Πατέρα Θεό απ’ ευθείας με την προσευχή, χωρίς μεσάζοντες ιερείς, που αξίζει να σημειώσουμε ότι, είναι ένα κράμα αναμεμιγμένο με το Ιουδαϊκό και το ειδωλολατρικό ιερατείο.
sporeas.gr