ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΕ ΦΙΛΟΥΣ ΣΑΣ

Ερωτήσεις αναγνωστών και οι απαντήσεις μας.

 

NAME: Κινικλής Ιωάννης

COUNTRY: Ελλάδα

 

ΕΡΩΤΗΣΗ: Θα ήθελα να ρωτήσω αν η εντολή του Θεού να αναπαυόμαστε το Σάββατο και να τον τιμούμε, δεν έχει καμιά σημασία αν θα είναι το Σάββατο, η Κυριακή (Πρώτη), ή η Δευτέρα, ή οποιαδήποτε άλλη μέρα; Πότε ιστορικά άλλαξε αυτό και αν είναι αποδεκτό; Όλοι το θεωρούν ως δεδομένο και ασήμαντο, εγώ όμως δεν το πιστεύω αυτό! Θα ήθελα την άποψή σας.

Με εκτίμηση Κινικλής Ιωάννης

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Αγαπητέ Ιωάννη,

Καμιά εντολή του Θεού δεν είναι ασήμαντη, ούτε όλοι την θεωρούν ασήμαντη, όπως μου γράφεις. Κάποιοι ναί, αλλά όχι όλοι.

Μέσα στις εντολές του Θεού, λοιπόν, ήταν και η εντολή της τήρησης του Σαββάτου από τον λαό Ισραήλ, ως ημέρα εβδομαδιαίας αναπαύσεως και λατρείας στον Θεό. Αυτή η ημέρα καθιερώθηκε σε ανάμνηση της απελευθερώσεως τους από τον Αιγυπτιακό ζυγό, αλλά και εις ανάμνηση της δημιουργίας από τον Θεό. Διάσπαρτη είναι στην Παλαιά Διαθήκη η ημέρα του Σαββάτου ως απαγορευτική για κάθε εργασία των Εβραίων.

Από τις δέκα Εντολές, που ο Θεός έδωσε στον λαό, η τέταρτη Εντολή μιλάει για το Σάββατο λέγοντας τους να τιμούν την ημέρα αυτή και να την αγιάζουν, εργαζόμενοι μόνον έξι ημέρες και την εβδόμη να αναπαύονται. Η έβδομη ημέρα (τους λέει) είναι «ΣΑΒΒΑΤΟ ΚΥΡΙΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΟΥ… διότι εις έξ ημέρας εποίησεν ο Κύριος τον ουρανόν και την γην, την θάλασσαν, και πάντα τα εν αυτοίς, εν δε τη ημέρα τη εβδόμη κατέπαυσε, δια τούτο ΕΥΛΟΓΗΣΕ ΚΥΡΙΟΣ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΣΑΒΒΑΤΟΥ, ΚΑΙ ΗΓΙΑΣΕΝ ΑΥΤΗΝ» (Έξοδος: κ’ 8-11).

Στη Λευϊτική νομοθεσία, το Σάββατο θεωρείτο ημέρα «αγίας συγκαλέσεως εις λατρείαν Θεού», ενώ ο Μωϋσής πάντα υπενθύμιζε τον λαό Ισραήλ στην περιπλάνηση του επί 40 έτη στην έρημο, ότι πρέπει να τηρεί το Σάββατο υποχρεωτικά διότι ο Θεός αυτή την ημέρα τους απελευθέρωσε από την σκλαβιά της Αιγύπτου. Σύν τω χρόνω, οι Γραμματείς του λαού Ισραήλ, στην τήρηση αυτή του Σαββάτου πρόσθεσαν και άλλες πολλές διατάξεις και νόμους, ενάντια φυσικά στην εντολή του Θεού.

Απαγορευτικές διατάξεις που άγγιζαν τα όρια του παραλόγου εφεύρανε πολλές. Μεταξύ αυτών των διατάξεων ήταν π.χ.

  • η απαγόρευση του να γράφει κανείς δύο επιστολές το Σάββατο ενώ εδικαιούτο μόνο μία.
  • Να μην ανάβει φωτιά αλλά και ούτε να σβήνει φωτιά,
  • να μη μεταβιβάζουν περιουσίες κ.λ.π.

Είχαν προσθέσει 39 διατάξεις για την ημέρα του Σαββάτου και κάθε μία διάταξη από αυτές υποδιαιρείτο σε εκατοντάδες άλλες απαγορευτικές περιπτώσεις που ήταν δυσβάσταχτες και για τον πιο έντιμο και νομοταγή Ιουδαίο, δημιουργώντας έτσι έναν θρησκευτικό φαύλο κύκλο. Όταν ο Ιησούς Χριστός έλεγε στους Γραμματείς και Φαρισαίους «ουέ εις εσάς τους νομικούς διότι φορτίζετε τους ανθρώπους φορτία δυσβάστακτα» καί αυτές τις διατάξεις είχε κατά νου. Τον κατηγορούσαν οι ιερείς ότι θεραπεύει την ημέρα του Σαββάτου και ο Κύριος τους αποστόμωνε με τα λόγια ότι:,

«το σάββατον έγινε δια τον άνθρωπο και όχι ο άνθρωπος δια το σάββατον»

και ότι,

«ο Υιός του ανθρώπου είναι κύριος και του σαββάτου» (Μάρκος: β’ 27 και Ματθαίος: ιβ’ 8).

Ο Κύριος τιμούσε την ημέρα του Σαββάτου αλλά με την σωστή του έννοια. Κάθε Σάββατο πήγαινε στη Συναγωγή και κήρυττε στα πλήθη, και με αυτόν τον τρόπο αγίαζε την ημέρα αυτή σύμφωνα με την Παλαιά Διαθήκη.

Ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός αναστήθηκε την πρώτη ημέρα της εβδομάδος, και από τότε οι Χριστιανοί τιμούν αυτή την ημέρα και την αγιάζουν ως ημέρα του Κυρίου, γι’ αυτό εξ’ άλλου και ονόμασαν την πρώτη ημέρα «Ημέρα του Κυρίου», δηλαδή ως Κυριακή.

Την Κυριακή ημέρα φανερώθηκε στους Μαθητές Του, όπως και την Κυριακή ημέρα το Άγιο Πνεύμα κατήλθε στους Μαθητές την ημέρα της Πεντηκοστής.

Κυριακή ήταν η ημέρα που ο Απόστολος Παύλος ζητούσε από τους Χριστιανούς να καταβάλουν την όποια βοήθεια τους για τους άπορους αδελφούς, όπως και την πρώτη ημέρα της εβδομάδος, την Κυριακή, οι Μαθητές «ήσαν συνηγμένοι δια την κλάσιν του άρτου».

Στο ερώτημα σου από το Σάββατο στην Κυριακή: «Πότε ιστορικά άλλαξε αυτό και αν είναι αποδεκτό», σου απαντώ ότι, και άλλαξε και έγινε αποδεκτό. Ο αυτοκράτορας Τραϊανός έλαβε επιστολή από τον ρωμαίο ιστορικό Πλίνιο, το έτος 112 μ.Χ., όπου αναφέρει ότι,

«οι Χριστιανοί εις την Βυθανίαν συνήρχοντο εις ορισμένην ημέραν και έψαλον ύμνους εις τον Χριστόν, ως Θεόν»  και εννοούσε την Κυριακή.

Υπολογίζεται ότι περίπου στο 150 μ. Χ. θεσπίστηκε η Κυριακή ως ημέρα γιορτής, ενώ ο Ιουστίνος ο Μάρτυς (Β’ αιώνας) μας βεβαιώνει ότι η Κυριακή αντικατέστησε το ιουδαϊκό Σάββατο της Παλαιάς Διαθήκης. Επισήμως όμως, η Κυριακή ημέρα θεσπίστηκε από τον αυτοκράτορα Μέγα Κωνσταντίνο το 313 μ.Χ. και αργότερα με νομοθετικές και εκκλησιαστικές διατάξεις κετέστη η ημέρα αυτή αργία από κάθε εργασία, πλην της αγροτικής.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι, οι Αιγύπτιοι έδωσαν σε κάθε ημέρα της εβδομάδας ονόματα πλανητών, όπου στην πρώτη ημέρα συνέπιπτε ο πλανήτης ήλιος "Dies Solis", στα Αγγλικά Sunday, και οι Χριστιανοί το ερμήνευσαν ως ο «Ήλιος της Δικαιοσύνης» για τον Θεό, όπως προφητικά μας λέει ο προφήτης Μαλαχίας: δ’ 2.

Με την ονομασία Sunday, και επειδή ο Μ. Κωνσταντίνος παράλληλα με την κατήχηση του στον Χριστιανισμό διατήρησε και το αξίωμα τού μέγα αρχιερέα (pontifex maximus) της κύριας θεότητας του ρωμαϊκού κράτους, και χρησιμοποιούσε τις εκφράσεις "Ημέρα του Ήλιου" (Dies Solis) και "Ανίκητος Ήλιος" (Sol Invictus), αρκετοί αρνητές του Χριστιανισμού θεωρούν την Κυριακή ως ειδωλολατρική ημέρα. Είναι βέβαιο ότι ο Κωνσταντίνος υπήρξε ένας υποστηρικτής της λατρείας του Ήλιου, αλλά η Κυριακή, ως ελληνική λέξη, σημαίνει ημέρα του Κυρίου και όχι του ήλιου. Εξ’ άλλου η Καινή Διαθήκη γράφτηκε στην ελληνική γλώσσα όπου και αποδίδεται ορθά η πρώτη ημέρα της εβδομάδος ως ΚΥΡΙΑΚΗ ΗΜΕΡΑ. Αυτό όμως δέν σημαίνει ότι εάν κρατούμε -εκτός τής Κυριακής- καί τό Σάββατο ώς αργία στόν Κύριο είναι αμαρτία. Απεναντίας είναι ευλογία για εμάς η επαφή μας αυτή μέ τόν Κύριο.

Εύχομαι αγαπητέ Ιωάννη να κάλυψα την απορία σου.

 
Ευχαριστώ για την επικοινωνία.
 
Με αγάπη Χριστού
Γιώργος Οικονομίδης
sporeas.gr
 
 
Για περισσότερες Ερωτήσεις και Απαντήσεις
Δείτε την Κατηγορία μας:
 
ΡΩΤΑΤΕ καί ΑΠΑΝΤΑΜΕ
 
 
 
ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΕ ΦΙΛΟΥΣ ΣΑΣ

By Γιώργος Οικονομίδης

Γεννημένος τό 1960, ο Γιώργος Οικονομίδης ασχολήθηκε με διάφορες εργασίες ώς πρός τό ζήν. Τό έτος 1988 ο Λόγος του Θεού, η Αγία Γραφή, μπήκε πλέον στην ζωή του και -συγκρίνοντας την Αγία Γραφή με την θρησκεία- του ετέθη στην ψυχή του τό μεγαλύτερο ερώτημα... "ΘΡΗΣΚΕΙΑ ή ΧΡΙΣΤΟΣ"; και έκτοτε, εφόσον επέλεξε τόν Χριστό, παρέδωσε την καρδιά του στόν Κύριο και Σωτήρα του Ιησού Χριστό, όπου και Τόν υπηρετεί από τότε με ποικίλους τρόπους, όπως: Αρθρογράφος σε εφημερίδες με δική του μόνιμη στήλη και, εκφωνητής επί τριετία σε Χριστιανικό Ραδιοφωνικό Πρόγραμμα του εξωτερικού (στην Ελληνική γλώσσα), όπου συνεχίζει επί σειρά ετών την διακονία του στό διαδίκτυο με την Χριστιανική Ιστοσελίδα του "sporeas.gr", καταναλώνοντας με αγάπη την ζωή και τόν χρόνο του στό έργο αυτό. Για 15 περίπου έτη εργαζόταν την επιχείρηση του στό εξωτερικό, όπου με την Χάρη και την βοήθεια του Θεού την ξεκίνησε από τό "μηδέν". Τό έργο του Θεού συνεχίζεται ανά τόν κόσμο και ο Γιώργος Οικονομίδης καταναλώνεται στό να συμβάλει στό οικοδόμημα αυτό ανάμεσα στους Έλληνες συμπατριώτες του και όχι μόνον, παρουσιάζοντας την αλήθεια του Ευαγγελίου ενάντια στό ιερατικό κατεστημένο που αρέσκεται στό καλλιεργημένο ψεύδος.