Ερωτήσεις αναγνωστών και οι απαντήσεις μας.
NAME: Ευστρατιος
COUNTRY: Ελλας
ΕΡΩΤΗΣΗ: Κυριε Οικονομιδη γεια σας. Σας διαβαζω καιρο και παρακολουθω την αντιπαραθεση σας με τους κρατικοδιαιτους της Ορθοδοξιας. Κυριε Οικονιμιδη σε ποιο δογμα (Στο περιπου) ανηκετε; Εχω γυρισει ολα τα δογματα ακομα και τους Μορμονους. Καποτε ηθαλα να γινω μοναχός. Συμπαθησα πολυ τους Μαρτυρες του Ιεχωβά ,ειναι καλοσυνατοι και σεβονται το συνανθρωπό τους. Εχουν μια ενδιαφερουσα μεταφραση της Αγ. Γραφης. Κυριε Οικονομιδη ποιος μας εγγυαται για την ορθότητα των υπολοιπων μεταφράσεων; Γιατι στις περρισοτερες μεταφρασεις απουσιαζει το ονομα Ιεχωβά; Ποιος μας εγγυαται οτι δεν εγιναν προσθήκες; Σας χαιρετω και παλι ,χαιρετισματα στην ομογενεια της Αυστραλίας.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Αγαπητέ Ευστράτιε,
Χαίρομαι που επισκέπτεσαι την Ιστοσελίδα μας συχνά και εύχομαι να οικοδομείσαι από την έρευνα στα ποικίλα άρθρα μας.
Για τους «κρατικοδίαιτους της Ορθοδοξίας» δέν θα σχολιάσω περαιτέρω διότι σχεδόν εξαντλήθηκε το θέμα της αντιπαράθεσης μου με αυτούς τους τυφλούς και πλανεμένους θρησκευόμενους, και δέν ασχολούμαι εντατικά πλέον μαζί τους, παρόλο που με υβρίζουν -όπως ενημερώθηκα- από τα Ιστολόγια τους. Ας αναλάβει ο Θεός την όλη συμπεριφορά τους.
Μου λές φίλε μου ότι γύρισες πολλά δόγματα, προσπαθώντας φαντάζομαι να κατασταλάξεις κάπου, και η συμπάθεια σου είναι στους Μάρτυρες του Ιεχωβά, όπου και είναι καλοσυνάτοι, σεβόμενοι τον συνάνθρωπό τους. Δέν αντιλέγω σ’ αυτό, διότι έχει κάποια βάση, δίχως φυσικά να το γενικεύουμε. Το ότι όμως συμπαθείς κάποιο δόγμα λόγω της καλής συμπεριφοράς των μελών του, δέν είναι η βάση της Βιβλικής πίστεως. Είναι σοβαρό στοιχείο η συμπεριφορά των πιστών ενός δόγματος, όμως την διαφορά την κάνει η πίστη και η σωστή διδασκαλία που υπάρχει στους πιστούς αυτούς για το Ένα και Μόνο Πρόσωπο, τον Ιησού Χριστό. Διάβασε σχετικό άρθρο μας γιά την οργάνωση τών Μ.Ι.
Η «ενδιαφέρουσα μετάφραση της Γραφής» (όπως μου λές ότι την βρίσκεις) των Μαρτύρων του Ιεχωβά, έχει μιά δογματική τοποθέτηση για να εξυπηρετεί την υπάρχουσα διδασκαλία τους, αλλάζοντας άρδην τις έννοιες και τις αλήθειες του Λόγου του Θεού. Όταν μιά θρησκεία ή ένα δόγμα δέν δέχεται –σύμφωνα με την Βίβλο- την Θεότητα του Ιησού Χριστού, και Τον υποβιβάζει σε κτίσμα, τότε είναι αντίθετο με τον Λόγο του Θεού και κατά συνέπεια όσο καλοσυνάτοι και σεβόμενοι την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και να είναι, παραμένουν έξω από την αλήθεια του Θεού και κατ’ επέκτασιν έξω από την Σωτηρία Του.
Όσον αφορά τις υπόλοιπες μεταφράσεις του Λόγου του Θεού, εγώ προσωπικά –όπως και έγραψα παλαιότερα– είμαι ενάντιος στις μεταφράσεις αυτές, διότι με την απλούστευση που κάνουν αλλοιώνουν -άθελα τους ίσως- την σωστή έννοια του αρχαίου κειμένου γι’ αυτό και θα πρέπει να είναι προσεκτικός ο αναγνώστης του Λόγου.
Το Όνομα ΙΕΧΩΒΑ που λείπει από τις περισσότερες μεταφράσεις δέν είναι άξιον απορίας, διότι, ούτε στο αρχαίο κείμενο της Καινής Διαθήκης υπάρχει, παρά μόνον στην Παλαιά Διαθήκη, όπου και στο Ελληνικό κείμενο αντικαταστάθηκε με την λέξη «ΚΥΡΙΟΣ».
Στην Καινή Διαθήκη, το Όνομα του Θεού –που ο Ιησούς μας φανέρωσε- [«Εφανέρωσα το όνομά σου εις τους ανθρώπους» Ιωάννης: ιζ’ 6], είναι το προσωνύμιο «ΠΑΤΕΡΑΣ», κάτι που δέν εγνώριζαν οι της Παλαιάς Διαθήκης πιστοί, γι' αυτό και λέει ο Κύριος, ότι, "ΕΦΑΝΕΡΩΣΑ" το Όνομά σου. Το Όνομα Ιεχωβά όμως το εγνώριζαν στην Π.Δ. και κατά συνέπεια δέν θα ήταν "λογικό" για τον Κύριο να φανερώσει ένα Όνομα που ήταν εντελώς γνωστό και οικείο στους Ισραηλίτες.
Επιστροφή λοιπόν στην πηγή του Λόγου του Θεού, μελετώντας εντατικά, και να είμαστε σίγουροι ότι ο Θεός θα ανοίξει την διάνοια μας και τον νού μας ούτως ώστε να καταλάβουμε το Άγιο θέλημα Του και τις εντολές Του. Εάν επιμένουμε όμως στο ότι δέν μπορούμε να καταλάβουμε τί ο Λόγος του Θεού μας λέει, τότε υποβιβάζουμε τον ίδιο τον Θεό στα δικά μας μέτρα, τα μή δυνάμενα να μας καθοδηγήσουν στην αλήθεια. Ο Θεός όμως, ανάλογα με τα κίνητρα κάθε καρδιάς, δίδει -δια του Αγίου Πνεύματος- και την ανάλογη γνώση και σοφία. Ας το πιστέψουμε αυτό.
Ευχαριστώ για την επικοινωνία.
Με αγάπη Χριστού
Γιώργος Οικονομίδης
“sporeas.gr“
Για περισσότερες Ερωτήσεις και Απαντήσεις
Δείτε την Κατηγορία μας:
ΡΩΤΑΤΕ καί ΑΠΑΝΤΑΜΕ
Σας ευχαριστώ αγαπητέ αρθρογράφε για αυτή την απάντησή σας στον εξίσου αγαπητό αναγνώστη σας. Ιδιέταιρα σας ευχαριστώ που αναφέρεστε στη σπουδαιότητα των κινήτρων της καρδιάς σε σχέση με την ορθή κατανόηση του λόγου του Θεού αλλά και την σπουδαιότητα της εντατικής μελέτης.
Με ορθά κίνητρα καρδιάς και κατόπιν εντατικής μελέτης, θα ήθελα να σχολιάσω όσον αφορά το όνομα «Πατέρας» το οποίο αναφέρετε ότι εφανέρωσε ο Ιησούς διότι αυτό δεν ήταν γνωστό έως τότε ενώ το όνομα Ιεχωβά ήταν γνωστό.
Το να γνωρίζει ένα άτομο το όνομα του Θεού σημαίνει περισσότερα από το να το γνωρίζει απλώς ως λέξη. (2Χρ 6:33) Στην πραγματικότητα σημαίνει να γνωρίζει το Πρόσωπο—τους σκοπούς, τις ενέργειες και τις ιδιότητες του όπως αποκαλύπτονται στο Λόγο του. (Παράβαλε 1Βα 8:41-43· Νε 9:10.) Αυτό καταδεικνύεται από την περίπτωση του Μωυσή, ανθρώπου τον οποίο ο Ιεχωβά “γνώριζε ονομαστικά”, δηλαδή στενά. (Εξ 33:12) Ο Μωυσής είχε το προνόμιο να δει μια φανέρωση της δόξας του Ιεχωβά και να ακούσει να “διακηρύττεται το όνομα του Ιεχωβά”. (Εξ 34:5) Εκείνη η διακήρυξη δεν ήταν απλώς μια επανάληψη του ονόματος Ιεχωβά, αλλά μια δήλωση αναφορικά με τις ιδιότητες και τις ενέργειες του Θεού. (Βλέπε Εξ 34:6, 7) Παρόμοια, ο ύμνος του Μωυσή, που περιέχει τα λόγια «διότι θα διακηρύξω το όνομα του Ιεχωβά», εξιστορεί την πολιτεία του Θεού με τον Ισραήλ και περιγράφει την προσωπικότητά του.—Βλέπε Δευ 32:3-44.
Ο Ιησούς δίδαξε τους ακολούθους του να προσεύχονται: «Πατέρα μας που είσαι στους ουρανούς, ας αγιαστεί [ή ‘ας θεωρείται ιερό· ας λογίζεται άγιο’] το όνομά σου». (Ματθ. 6:9) Την τελευταία νύχτα της επίγειας ζωής του ο Ιησούς είπε επίσης, καθώς προσευχόταν στον ουράνιο Πατέρα του: «Ἐφανέρωσά σου τὸ ὄνομα τοῖς ἀνθρώποις οὓς δέδωκάς μοι ἐκ τοῦ κόσμου. σοὶ ἦσαν καὶ ἐμοὶ αὐτοὺς δέδωκας, καὶ τὸν λόγον σου τετηρήκασι. καὶ ἐγνώρισα αὐτοῖς τὸ ὄνομά σου καὶ γνωρίσω, ἵνα ἡ ἀγάπη ἣν ἠγάπησάς με ἐν αὐτοῖς ᾖ, κἀγὼ ἐν αὐτοῖς.» ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ 17:26 BYZ04. Τί περιελάμβανε το γεγονός ότι ο Ιησούς γνωστοποιούσε το όνομα του Θεού;
Οι ακόλουθοι του Ιησού γνώριζαν ήδη και χρησιμοποιούσαν το όνομα του Θεού. Το έβλεπαν και το διάβαζαν στους ρόλους των Εβραϊκών Γραφών που υπήρχαν στις συναγωγές τους. Επίσης το έβλεπαν και το διάβαζαν στη Μετάφραση των Εβδομήκοντα—μια ελληνική μετάφραση των Εβραϊκών Γραφών την οποία χρησιμοποιούσαν στη διδασκαλία και στη συγγραφή. Εφόσον γνώριζαν το θεϊκό όνομα, με ποια έννοια το φανέρωσε, δηλαδή το γνωστοποίησε, σε αυτούς ο Ιησούς;
Στους Βιβλικούς χρόνους, τα ονόματα δεν ήταν απλώς μια ετικέτα. Το Ελληνοαγγλικό Λεξικό της Καινής Διαθήκης (A Greek-English Lexicon of the New Testament) του Τζ. Χ. Θάγιερ λέει τα εξής: «Το όνομα του Θεού στην Καινή Διαθήκη χρησιμοποιείται για όλες εκείνες τις ιδιότητες τις οποίες περικλείει το όνομα αυτό για τους λάτρεις Του και μέσω των οποίων ο Θεός κάνει γνωστό τον εαυτό του στους ανθρώπους». Ο Ιησούς γνωστοποίησε το όνομα του Θεού, όχι μόνο με το να το χρησιμοποιεί, αλλά και με το να αποκαλύπτει το Πρόσωπο που έφερε αυτό το όνομα—τους σκοπούς, τις δραστηριότητες και τις ιδιότητές Του. Αφού ο Ιησούς είχε υπάρξει «στον κόλπο του Πατέρα», μπορούσε να εξηγήσει τον Πατέρα έτσι όπως κανένας άλλος δεν μπορούσε. (Ιωάν. 1:18) Επιπλέον, ο Ιησούς αντανακλούσε τον Πατέρα του τόσο τέλεια ώστε οι μαθητές του Ιησού μπορούσαν να ‘δουν’ τον Πατέρα στο πρόσωπο του Γιου. (Ιωάν. 14:9) Με τα όσα έλεγε και έκανε, ο Ιησούς έδινε μαρτυρία για το όνομα του Θεού.
Αυτό δείχνει καθαρά ότι οι μόνοι που γνωρίζουν αληθινά το όνομα του Θεού είναι οι υπάκουοι υπηρέτες του. (Παράβαλε 1Ιω 4:8· 5:2, 3.) Άρα, η διαβεβαίωση του Ιεχωβά στο εδάφιο Ψαλμός 91:14 εφαρμόζεται σε αυτά τα άτομα: «Θα τον προστατέψω επειδή γνώρισε το όνομά μου». Το όνομα αυτό καθαυτό δεν είναι μαγικό φυλαχτό, αλλά Εκείνος τον οποίο προσδιορίζει μπορεί να προστατέψει το λαό του, που του είναι αφοσιωμένος. Συνεπώς, το όνομα του Θεού εκπροσωπεί τον ίδιο. Γι’ αυτό η παροιμία λέει: «Το όνομα του Ιεχωβά είναι ισχυρός πύργος. Μέσα σε αυτόν σπεύδει ο δίκαιος και λαβαίνει προστασία». (Παρ 18:10) Αυτό κάνουν όσοι ρίχνουν στον Ιεχωβά το βάρος που σηκώνουν. (Ψλ 55:22) Παρόμοια, όταν κάποιος αγαπάει (Ψλ 5:11), εξυμνεί (Ψλ 7:17), επικαλείται αυτό το όνομα (Γε 12:8), του αποδίδει ευχαριστίες (1Χρ 16:35), ορκίζεται σε αυτό (Δευ 6:13), το θυμάται (Ψλ 119:55), το φοβάται (Ψλ 61:5), το αναζητάει (Ψλ 83:16), εμπιστεύεται σε αυτό (Ψλ 33:21), το εξυψώνει (Ψλ 34:3) και ελπίζει σε αυτό (Ψλ 52:9), κάνει αυτά τα πράγματα για τον ίδιο τον Ιεχωβά. Όταν κάποιος εξυβρίζει το όνομα του Θεού βλασφημεί τον Θεό.—Λευ 24:11, 15, 16.
Αντιλαμβανόμαστε λοιπόν ότι όταν οι Άγιες Γραφές κάνουν λόγο για το όνομα του Θεού συνήθως αναφέρονται στο Πρόσωπο που φέρει αυτό το όνομα και σε όσα αυτό αντιπροσωπεύει. Κάτω από αυτό το πρίσμα νομίζω πως θα πρέπει να κατανοήσουμε και τα λόγια του κυρίου μας Ιησού στον κατά Ιωάννην 17:6,26.