Ερωτήσεις αναγνωστών και οι απαντήσεις μας.

NAME: δημητρης
 

ΕΡΩΤΗΣΗ: πρεπει η χριστιανη γυναικα να φοραει μαντιλι οταν προσευχεται; ποια ειναι η θεολογικη τοποθετηση σας

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Αγαπητέ Δημήτρη,

Έθιξες ένα σοβαρό θέμα, που δυστυχώς έχει διχάσει κάποιες Χριστιανικές Εκκλησίες. Η Βιβλική τοποθέτηση δια στόματος Αποστόλου Παύλου, ειναι η εξής:

“Θέλω δε να εξεύρητε, ότι η κεφαλή παντός ανδρός είναι ο Χριστός, κεφαλή δε της γυναικός ο ανήρ, κεφαλή δε του Χριστού ο Θεός. Πας ανήρ προσευχόμενος ή προφητεύων, εάν έχη κεκαλυμμένην την κεφαλήν, καταισχύνει την κεφαλήν αυτού. Πάσα δε γυνή προσευχομένη ή προφητεύουσα με την κεφαλήν ασκεπή καταισχύνει την κεφαλήν εαυτής· διότι εν και το αυτό είναι με την εξυρισμένην. Επειδή αν δεν καλύπτηται η γυνή, ας κουρεύση και τα μαλλία αυτής· αλλ’ εάν ήναι αισχρόν εις γυναίκα να κουρεύη τα μαλλία αυτής ή να ξυρίζηται, ας καλύπτηται. (Α΄ Κορινθίους: ια΄3-6)

Επίσης παρακάτω στα εδάφια 13-15 συμπληρώνει λέγοντας:

“Κρίνατε σεις καθ’ εαυτούς· είναι πρέπον γυνή να προσεύχηται εις τον Θεόν ασκεπής; Η ουδέ αυτή η φύσις δεν σας διδάσκει, ότι ανήρ μεν εάν έχη κόμην είναι εις αυτόν ατιμία, γυνή δε εάν έχη κόμην, είναι δόξα εις αυτήν”;

Είναι γνωστό ότι στην Κόρινθο της εποχής εκείνης, υπήρχαν οι ιέρειες στους ειδωλολατρικούς ναούς, που επιδίδονταν σε κάθε λογής όργια. Για να αναγνωρίζονται είχαν το κεφάλι τους ξυρισμένο. Ο Απόστολος Παύλος στα παραπάνω εδάφια γράφει στους Κορινθίους ότι η γυναίκα όταν προσεύχεται πρέπει να καλύπτει το κεφάλι της. Αυτή η πράξη της υποδηλώνει υποταγή στον άντρα σαν κεφαλή της, όπως και ο Χριστός είναι κεφαλή του ανδρός, και δίνει ένα καλό μάθημα υποταγής και στους αγγέλους.

Συστήνει ο Παύλος στις γυναίκες, αν δεν καλύπτονται, να ξυρίζουν και τα μαλλιά τους, διότι ακάλυπτες είναι ένα και το αυτό με τις ξυρισμένες ιέρειες. Οι ταπεινές και πιστές γυναίκες, νομίζω πρέπει να το δεχτούν όπως έχει.

Ο αντίλογος που υπάρχει από τους υποστηριχτές της μη κάλυψης, είναι στο εδάφιο 15, “διότι η κόμη εδόθη εις αυτήν αντί καλύμματος”. Εάν το εδάφιο αυτό το πάρουμε ως έχει, δείχνει τον Παύλο να φάσκει και να αντιφάσκει. Κανείς πιστός του Κυρίου δεν θα δεχόταν κάτι τέτοιο νομίζω για τον Παύλο. Εδώ ο λόγος είναι για την κόμη, που είναι κάλυμμα, στο ξυρισμένο κεφάλι, και όχι ότι η κόμη αντικατέστησε το κάλυμμα. Αυτό φαίνεται και στα λόγια: “Επειδή αν δεν καλύπτηται η γυνή, ας κουρεύση και τα μαλλία αυτής”. Συστήνει ο Παύλος το κάλυμμα στα ήδη υπάρχοντα μαλλιά.

Προσωπική μου γνώμη είναι αυτό που διαβάζω καθαρά στην Βίβλο, δίχως περιττές ερμηνείες. Εξάλλου, τι ποιο όμορφη εικόνα υπάρχει από την σεμνή και υποτακτική γυναίκα μέσα στον χώρο της Εκκλησίας, όπου λατρεύεται ο Θεός;

 

Ευχαριστώ για την επικοινωνία.

Με αγάπη Χριστού
Γιώργος Οικονομίδης
  www.sporeas.gr
www.sporeas.tv
 
 Για περισσότερες Ερωτήσεις και Απαντήσεις
Δείτε την Κατηγορία μας:
 
ΡΩΤΑΤΕ καί ΑΠΑΝΤΑΜΕ
 
 
ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΕ ΦΙΛΟΥΣ ΣΑΣ

Από Γιώργος Οικονομίδης

Γεννημένος τό 1960, ο Γιώργος Οικονομίδης ασχολήθηκε με διάφορες εργασίες ώς πρός τό ζήν. Τό έτος 1988 ο Λόγος του Θεού, η Αγία Γραφή, μπήκε πλέον στην ζωή του και -συγκρίνοντας την Αγία Γραφή με την θρησκεία- του ετέθη στην ψυχή του τό μεγαλύτερο ερώτημα... "ΘΡΗΣΚΕΙΑ ή ΧΡΙΣΤΟΣ"; και έκτοτε, εφόσον επέλεξε τόν Χριστό, παρέδωσε την καρδιά του στόν Κύριο και Σωτήρα του Ιησού Χριστό, όπου και Τόν υπηρετεί από τότε με ποικίλους τρόπους, όπως: Αρθρογράφος σε εφημερίδες με δική του μόνιμη στήλη και, εκφωνητής επί τριετία σε Χριστιανικό Ραδιοφωνικό Πρόγραμμα του εξωτερικού (στην Ελληνική γλώσσα), όπου συνεχίζει επί σειρά ετών την διακονία του στό διαδίκτυο με την Χριστιανική Ιστοσελίδα του "sporeas.gr", καταναλώνοντας με αγάπη την ζωή και τόν χρόνο του στό έργο αυτό. Για 15 περίπου έτη εργαζόταν την επιχείρηση του στό εξωτερικό, όπου με την Χάρη και την βοήθεια του Θεού την ξεκίνησε από τό "μηδέν". Τό έργο του Θεού συνεχίζεται ανά τόν κόσμο και ο Γιώργος Οικονομίδης καταναλώνεται στό να συμβάλει στό οικοδόμημα αυτό ανάμεσα στους Έλληνες συμπατριώτες του και όχι μόνον, παρουσιάζοντας την αλήθεια του Ευαγγελίου ενάντια στό ιερατικό κατεστημένο που αρέσκεται στό καλλιεργημένο ψεύδος.

4 σχόλια στο “Τό “κάλυμμα” στην κεφαλή τής γυναίκας στην Εκκλησία πρέπει να υπάρχει;”
  1. Διαβάζω:
    1. «Πάσα δε γυνή προσευχομένη ή προφητεύουσα με την κεφαλήν ασκεπή καταισχύνει την κεφαλήν εαυτής.»
    Σχολιάζω:
    πώς θα κρίνουμε λοιπόν τις απλές ορθόδοξες εκκλησιαζόμενες ελληνίδες, -ακόμα και τις παπαδιές από αυτές;
    Δεν φορούν μαντήλα -όπως φορούν αυτές στην Ρωσία.
    Πρέπει λοιπόν να αισθάνονται και καταισχύνη γι αυτό;

    Διαβάζω:
    2. «Η ουδέ αυτή η φύσις δεν σας διδάσκει, ότι ανήρ μεν εάν έχη κόμην είναι εις αυτόν ατιμία, γυνή δε εάν έχη κόμην, είναι δόξα εις αυτήν»;
    Σχολιάζω:
    α) Δηλαδή ο άντρας με μακριά μαλλιά δεν είναι και τόσο κανονικός άντρας -κατά τον Απόστολο. Κάπου χάνει –είναι αμφί χριστιανός… Και γι’ αυτό το πράγμα που κάνει, θεωρείται σαν να βρίσκεται σε ατιμία!
    β) Παρά ταύτα, αγιογραφούν τον (άντρα –όπως τον ξέρουμε) Χριστό, με μακριά μαλλιά!
    γ) Παρά ταύτα, έρχονται και οι παπάδες μας -μιμούμενοι και αυτοί τις αγιογραφίες αυτές, και έχουν και αυτοί μακριά μαλλιά, και… κότσο!
    Άτιμο;

  2. Τι λέει ο λόγος του θεού;

    Επίσης ο Απόστολος Παύλος, παρακάτω στα εδάφια 13-15 συμπληρώνει λέγοντας:

    «Κρίνατε σεις καθ’ εαυτούς• είναι πρέπον γυνή να προσεύχηται εις τον Θεόν ασκεπής; Η ουδέ αυτή η φύσις δεν σας διδάσκει, ότι ανήρ μεν εάν έχη κόμην είναι εις αυτόν ατιμία, γυνή δε εάν έχη κόμην, είναι δόξα εις αυτήν»;

  3. Τι λέει ο λόγος του θεού;

    Απόστολος Παύλος:

    «Θέλω δε να εξεύρητε, ότι η κεφαλή παντός ανδρός είναι ο Χριστός, κεφαλή δε της γυναικός ο ανήρ, κεφαλή δε του Χριστού ο Θεός. Πας ανήρ προσευχόμενος ή προφητεύων, εάν έχη κεκαλυμμένην την κεφαλήν, καταισχύνει την κεφαλήν αυτού. Πάσα δε γυνή προσευχομένη ή προφητεύουσα με την κεφαλήν ασκεπή καταισχύνει την κεφαλήν εαυτής• διότι εν και το αυτό είναι με την εξυρισμένην. Επειδή αν δεν καλύπτηται η γυνή, ας κουρεύση και τα μαλλία αυτής• αλλ’ εάν ήναι αισχρόν εις γυναίκα να κουρεύη τα μαλλιά αυτής ή να ξυρίζηται, ας καλύπτηται. (Α΄ Κορινθίους: ια΄3-6)

  4. Τι λέει ο λόγος του θεού;
    Α Κορ. 11,14
    ἢ οὐδὲ αὐτὴ ἡ φύσις διδάσκει ὑμᾶς ὅτι ἀνὴρ μὲν ἐὰν κομᾷ, ἀτιμία αὐτῷ ἐστι,
    (Η μήπως και αυτή η φύσις δεν σας διδάσκει ότι, εάν ο άνδρας τρέφη και περιποιήται κατά τρόπον θηλυπρεπή μακράν κόμην, είναι εξευτελισμός και εντροπή δι’ αυτόν;)

    Α Κορ. 11,15
    γυνὴ δὲ ἐὰν κομᾷ, δόξα αὐτῇ ἐστιν; ὅτι ἡ κόμη ἀντὶ περιβολαίου δέδοται αὐτῇ.
    (Η δε γυναίκα εξ αντιθέτου εάν τρέφη μακρυά μαλλιά, είναι τούτο τιμή και στόλισμά της, αφού και η ιδία η φύσις της έχει δώσει μια τέτοια δυνατότητα; Διότι η κόμη της έχει δοθή από τον Θεόν ως ένα ειδός σεμνής περιβολής.)

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.